Τετάρτη, 19 Ιουλίου 2017

«Βιομηχανία» νομοσχεδίων μετά το φιάσκο της εξόδου στις αγορές... (ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΡΟΥΣΦΕΤΙΩΝ..).



 Σημειώνεται ότι χθες και σήμερα νέες αποκαλύψεις για το παρασκήνιο των κυβερνητικών «μπρος-πίσω» ήρθαν στο προσκήνιο. 





Βιομηχανία ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ, ΡΟΥΣΦΕΤΙΩΝ, ΠΑΡΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ... για να είναι έτοιμος ο ΣΥΡΙΖοστρατός, στις μεθεπόμενες εκλογές...

ΒΙΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟΤΖΙΧΑΝΤΗΣΤΕΣ.
Όσο παραμένουν στην εξουσία, δεν θ' αφήσουν τίποτα όρθιο.
 

Καλλιόπη Σουφλή

 βουλή


Στο… νομοθετικό έργο ρίχνει το επικοινωνιακό βάρος η κυβέρνηση, μετά τα πολλαπλά μηνύματα και το «φρένο» των ευρωπαίων αξιωματούχων και του ΔΝΤ για την πολυπόθητη έξοδο στις αγορές.



Μια έξοδο στις αγορές που θεωρήθηκε από την κυβέρνηση ως «αντίδοτο» για την αποτυχία στις διαπραγματεύσεις με τους Ευρωπαίους για το θέμα του χρέους και την ένταξη στο πρόγραμμα της ποσοτικής χαλάρωσης.


Σε αντίθεση με τη πρακτική που είχε ακολουθηθεί την προηγούμενη περίοδο μετά τα υπουργικά συμβούλια, αυτή τη φορά δεν εστάλη non paper με τα βασικά σημεία της πρωθυπουργικής ομιλίας, αλλά κατάλογος με το ψηφισθέντα και προγραμματισμένα να ψηφισθούν νομοσχέδια. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο non paper δεν περιλαμβάνεται ούτε μια αναφορά στο θέμα της δοκιμαστικής εξόδου στις αγορές.


Σημειώνεται ότι χθες και σήμερα νέες αποκαλύψεις για το παρασκήνιο των κυβερνητικών «μπρος-πίσω» ήρθαν στο προσκήνιο. 
Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg, που επικαλείται τρεις ανώνυμες πηγές, η καθυστέρηση οφείλεται εν μέρει, στο ανώτατο όριο για το ελληνικό χρέος, το οποίο θέτει το Ταμείο. Το ΔΝΤ έχει ορίσει ανώτατο επίπεδο χρέους που μπορεί να διακρατά η χώρα. 

Το λεγόμενο «ταβάνι» στο χρέος περιλαμβάνεται σε μια σειρά εγγράφων που συμφωνήθηκαν μεταξύ των ελληνικών αρχών και του ΔΝΤ και ετοιμάστηκαν ενόψει της συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου, συμπεριλαμβανομένης της δήλωσης πρόθεσης και της περιγραφής των παραμέτρων του προγράμματος στήριξης και των μεταρρυθμίσεων που πρέπει να υλοποιήσει η Αθήνα.


To ΔΝΤ πίσω από το «φρένο» στην έξοδο στις αγορές


Σύμφωνα με το Bloomberg, το ανώτατο όριο είναι τέτοιο, επισημαίνουν οι αξιωματούχοι, που η χώρα δεν μπορεί να εκδώσει άλλο χρέος μέχρι να αποπληρώσει κάποιο από αυτό που χρωστάει, που σημαίνει ότι πρέπει να περιμένει τουλάχιστον μέχρι τις 20 Ιουλίου όταν θα πληρώσει άλλα 4 δισ. ευρώ σε ομόλογα της ΕΚΤ. 

Ένας από τους αξιωματούχους ωστόσο, δήλωσε πως ακόμη και αφού αποπληρώσει η Ελλάδα την ΕΚΤ, το συνολικό της χρέος θα παραμείνει πολύ υψηλό για να μπορέσει να εκδώσει νέα ομόλογα σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ΔΝΤ. Οι αξιωματούχοι που εμπλέκονται στις συζητήσεις, αναμένουν το ζήτημα να αντιμετωπιστεί γρήγορα και η Ελλάδα να ανακτήσει σύντομα την πρόσβαση στις αγορές. 

Ένας άλλος τρόπος θα ήταν η Ελλάδα να αποκτήσει πρόσβαση στις αγορές χωρίς να αυξήσει άμεσα το χρέος της, χρησιμοποιώντας αντί αυτού εργαλεία όπως τα swaps, που θα μπορούσαν να βελτιώσουν το προφίλ των λήξεων χωρίς να αυξήσουν το συνολικό φορτίο.


Μηνύματα από τους ευρωπαίους


Χθες, ευρωπαίοι αξιωματούχοι ανέφεραν πάντως στο Reuters ότι θα απαιτηθούν περισσότερες από μία επιτυχημένες έξοδοι, προκειμένου να αποκτήσει σταθερή πρόσβαση η Αθήνα μετά το τέλος του προγράμματος. κόμα ωστόσο και αν η έκδοση ομολόγων ολοκληρωθεί με επιτυχία όσον αφορά τις αποδόσεις και το ενδιαφέρον των επενδυτών, αξιωματούχοι της ευρωζώνης τονίζουν πως η ελληνική κυβέρνηση δεν πρέπει να χαλαρώσει, γιατί ένα μέρος των χρημάτων που θα αντληθούν πρέπει να χρησιμοποιηθούν για να δημιουργηθούν σημαντικά «μαξιλάρια» ρευστότητας. Η Ευρωπαϊκή 

Επιτροπή έχει διαμηνύσει πως η Ελλάδα πρέπει να κρατήσει στην άκρη 9 δισ. ευρώ για να καλύψει τις χρηματοδοτικές ανάγκες τους πρώτους 10 μήνες μετά τη λήξη του προγράμματος. Ένα μέρος των χρημάτων αναμένεται να βρεθούν από εξοικονόμηση πόρων και νέα δάνεια από το υφιστάμενο πρόγραμμα. Αλλά ένα μέρος του «μαξιλαριού» θα προέλθει και από πόρους που θα αντληθούν από τις αγορές, σημείωσαν δύο αξιωματούχοι.


Για να επιτύχει το στόχο για το «μαξιλάρι» ρευστότητας και να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών, η Ελλάδα πρέπει να βγει στις αγορές περισσότερες από μια φορά ως τον Αύγουστο του 2018 και με εκδόσεις διαφορετικών και μεγαλύτερων ωριμάνσεων, τόνισαν οι αξιωματούχοι στο πρακτορείο Reuters.


Το non paper του Μαξίμου:


Παράλληλα με την υλοποίηση της συμφωνίας με τους δανειστές, την διαπραγμάτευση και την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, η κυβέρνηση τηρεί τις δεσμεύσεις της προς την κοινωνική πλειοψηφία, υλοποιεί το πρόγραμμά της, ικανοποιεί δίκαια κοινωνικά αιτήματα.


Εξισορροπεί αποφασιστικά, για πρώτη φορά, μετά από χρόνια μνημονίων, τις συνέπειες της δημοσιονομικής προσαρμογής με την ανάγκη η κοινωνία όχι μόνο να μείνει όρθια, αλλά να αισθανθεί ότι βγαίνει από το σκοτάδι της κρίσης, στο φως της δίκαιης και βιώσιμης ανάπτυξης. Μια νέα μέρα για την οικονομία, δεν μπορεί να βρει την κοινωνία παρατημένη εκεί που οι δυνάμεις του νεοφιλελευθερισμού είχαν αποφασίσει να την εγκαταλείψουν: στο περιθώριο.


Έτσι, μια σειρά από νομοσχέδια  βρίσκουν τον δρόμο τους, παρά την εκκωφαντική σιωπή ή την προκλητική διαστρέβλωση από την αντιπολίτευση και την συμπλέουσα πλειοψηφία των μέσων μαζικής ενημέρωσης.


Αλλάζουμε το θεσμικό πλαίσιο, ικανοποιούμε τις κοινωνικές ανάγκες, ρυθμίζουμε εκκρεμότητες που λίμναζαν για χρόνια, ξαναχτίζουμε το κοινωνικό κράτος.


Και όσο και αν προσπαθούν κάποιοι να τα αποκρύψουν, η υλοποίησή τους αλλάζει, σταδιακά, την καθημερινότητα του πολίτη.


Το τελευταίο λοιπόν διάστημα  προχωρήσαμε και συνεχίζουμε με τις εξής νομοθετικές πρωτοβουλίες:


Ψηφίστηκε την προηγούμενη βδομάδα το νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού για τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα. Μετά από δύο χρόνια κοπιώδους προσπάθειας, αντικρουόμενων θέσεων, διαφορετικών προσεγγίσεων, βρέθηκε η σωστή διέξοδος, μια ισορροπημένη λύση που θα θωρακίζει, επιτέλους, το δικαιώματα του πνευματικού και καλλιτεχνικού κόσμου που για χρόνια παρέμεναν άθυρμα των οικονομικών ιδιοτελειών της δήθεν υγιούς ιδιωτικής πρωτοβουλίας.


Κατατέθηκε και βρίσκεται ήδη στις Επιτροπές της Βουλής το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών με το οποίο εισάγονται θετικές διατάξεις για τους ΟΤΑ, τους εργαζόμενους, τους πολίτες και την Πολιτεία. Αυτά που η αξιωματική αντιπολίτευση αποκαλεί ‘’ρουσφέτια’’.

  • Επικαιροποιείται, αναμορφώνεται και εκσυγχρονίζεται το θεσμικό πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας των ΔΕΥΑ, οι οποίες αναγνωρίζονται πλέον και οργανώνονται ως διαχειριστές ενός φυσικού δημόσιου αγαθού, εναρμονίζονται με την ευρωπαϊκή νομοθεσία (με βάση την αρχή ανάκτησης του οικονομικού και περιβαλλοντικού κόστους) και προσαρμόζονται στα σύγχρονα οργανωτικά, οικονομικά και αναπτυξιακά δεδομένα.

  • Παρέχονται κίνητρα σε εργαζόμενους ορεινών και μικρών νησιωτικών ΟΤΑ, με την πρόβλεψη της δυνατότητας διασφάλισης δωρεάν σίτισης και κατάλληλου καταλύματος διαμονής  σε ιατρικό/νοσηλευτικό προσωπικό, εκπαιδευτικούς, υπαλλήλους του ΕΚΑΒ, της αστυνομίας, πυροσβεστικής, λιμενικού κλπ.

  • Δίνεται η δυνατότητα χορήγησης αντιμισθίας σε αντιδημάρχους που μέχρι σήμερα δεν λάμβαναν και αποζημίωσης για τη συμμετοχή στα δημοτικά συμβούλια μη αστικών δήμων, σε δημοτικούς συμβούλους που διαμένουν σε μεγάλη απόσταση από την έδρα του δήμου τους.

  • Προβλέπεται η δυνατότητα ρύθμισης οφειλών προς ΟΤΑ α’ βαθμού με πολύ ευνοϊκούς όρους (μεγάλος αριθμός δόσεων, απαλλαγή από προσαυξήσεις και τόκους), ώστε να αυξηθεί η εισπραξιμότητα και να μπορέσει να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις του προς τους δήμους, μεγάλος αριθμός πολιτών που σήμερα αδυνατεί.

  • Αποδίδονται τα χρηματικά διαθέσιμα από τον καταργηθέντα «Φόρο Ζύθου» σε μικρούς νησιωτικούς και ορεινούς δήμους.

  • Επεκτείνεται η υποχρέωση παροχής Μέσων Ατομικής Προστασίας και στους συμβασιούχους (πέραν του μόνιμου προσωπικού) των ΟΤΑ, δίνεται η δυνατότητα καταβολής αποζημίωσης για μη χορηγηθέντα ΜΑΠ προηγούμενων ετών (τα οποία οι εργαζόμενοι αναγκάστηκαν να προμηθευτούν με ίδιους πόρους) και προβλέπεται για πρώτη φορά η επιβολή προστίμων (που θα παρακρατούνται από τους ΚΑΠ), για ΟΤΑ που παραβιάζουν τη νομοθεσία για την ασφάλεια και υγεία στην εργασία.

  • Επεκτείνεται η χορήγηση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας σε ειδικότητες εργαζομένων των ΟΤΑ που αυτονόητα θα έπρεπε να το λαμβάνουν (όπως εργάτες βιολογικού καθαρισμού, εργάτες συντήρησης αποχετευτικών δικτύων, απολυμαντές, εργάτες αποφρακτικών μηχανημάτων κα).

  • Αποκαθίσταται η καταβολή της «προσωπικής διαφοράς» σε δημοτικούς αστυνομικούς και άλλες κατηγορίες υπαλλήλων, από τους οποίους είχε περικοπεί μετά τη θέση τους σε αυτοδίκαιη διαθεσιμότητα από την προηγούμενη κυβέρνηση.

  • Θεσμοθετείται και οργανώνεται το «Μητρώο Πολιτών», για την ηλεκτρονική διασύνδεση των βάσεων δεδομένων δημοτολογίων και ληξιαρχίων, με σκοπό την πάταξη της γραφειοκρατίας και την απαλλαγή των πολιτών από την υποχρέωση προσκομιδής των σχετικών πιστοποιητικών.

  • συγκροτείται η Ειδική Γραμματεία Ιθαγένειας για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση από την πολιτεία των ζητημάτων απόκτησης ιθαγένειας.

  • δίνεται η δυνατότητα στους δήμους να δημοπραττούν υλικά που προκύπτουν από την ανακύκλωση των απορριμάτων, στο πλαίσιο εξορθολογισμού της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων
Το νομοσχέδιο αυτό θα έχει ψηφισθεί μέχρι τις αρχές του Αυγούστου και τον Σεπτέμβρη το Υπουργείο Εσωτερικών θα ολοκληρώσει τη μεταρρύθμιση του υφιστάμενου πλαισίου με τις αναγκαίες θεσμικές αλλαγές στον ‘’Καλλικράτη’’.
3. Σήμερα κατατίθεται νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών το οποίο μεταξύ άλλων ρυθμίζει την υποχρεωτική αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών στον τομέα της φορολογίας και επιχειρείται να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της φορολογικής απάτης και της φοροδιαφυγής, με βασική στόχευση την αντιμετώπιση συγκεκριμένων πρακτικών επιθετικού φορολογικού σχεδιασμού των πολυεθνικών εταιριών.


Επίσης:
  • προστίθενται κατηγορίες αγαθών στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ – αγροτικά εφόδια – τα οποία εκ παραδρομής δεν περιλήφθηκαν στον τελευταίο νόμο του Υπ. Οικονομικών

  • διευρύνεται, η υφιστάμενη προστασία επί  καταθέσεων σε πιστωτικά ιδρύματα σε ατομικό ή κοινό λογαριασμό της παραγράφου 2 του άρθρου 31 του ν.δ. 356/1974 έναντι κατασχέσεων του Δημοσίου  μέχρι του ποσού των χιλίων διακοσίων πενήντα (1250) ευρώ και ως προς τις τυχόν τοποθετήσεις σε λογαριασμό πληρωμών στα εγκαταστημένα στη χώρα ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος.

  • Στα πλαίσια του κράτους πρόνοιας με την προτεινόμενη διάταξη της παραγράφου 1επιχειρείται η ανακούφιση των πληγέντων στις δημοτικές ενότητες του δήμου Λέσβου της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, μέσω της φορολογικής ελάφρυνσης.

  • ρυθμίζεται ο χρόνος καταβολής των δόσεων για τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων φορολογικού έτους 2016 και διορθώνονται τεχνικά λάθη που προκλήθηκαν στη διαδικασία υποβολής των δηλώσεων.

  • Στο πλαίσιο της ορθολογικής διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας και  της  κοινωνικής και γενικότερα, της αναπτυξιακής πολιτικής του Κράτους, αλλά και προς τον σκοπό της εξοικονόμησης πόρων, παραχωρούνται δημόσια ακίνητα, με τη συντήρηση και διαχείριση των οποίων επιβαρύνεται το Δημόσιο, σε φορείς του δημοσίου τομέα (υπηρεσίες, Ο.Τ.Α. κ.λπ.), που δύνανται να τα διαχειριστούν και να τα συντηρήσουν, για την κάλυψη στεγαστικών, λειτουργικών, οικονομικών και λοιπών αναγκών τους.

  • Καθίσταται πιο ευέλικτη η διαδικασία στις 3μελείς επιτροπές  ώστε να είναι δυνατό σε συγκεκριμένες περιπτώσεις ελάσσονος ενδιαφέροντος  να κλείνει η απόφαση με επισημειωματική πράξη επί της απόφασης. Παράλληλα , καθίσταται, δυνατή η ανάθεση υποθέσεων του Δημοσίου σε ιδιώτες δικηγόρους, ακόμα και όταν στην έδρα του Πρωτοδικείου λειτουργεί Γραφείο Νομικού Συμβούλου ή Δικαστικό Γραφείο,

  • κυρώνεται η από 28 Ιουνίου 2017 Πρόσθετη Πράξη στο από 18.07.2013 Συνυποσχετικό μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ναυτιλιακής Κοινότητας όπως ισχύει μετά την από 31.07.2014 Πρόσθετη Πράξη αυτού. Στο πλαίσιο της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, την οποία διέρχεται η χώρα μας, η Ναυτιλιακή Κοινότητα οικειοθελώς συμφώνησε να συνδράμει οικονομικά την Ελληνική Δημοκρατία για ένα επιπλέον έτος. Με την από 28 Ιουνίου 2017 Πρόσθετη Πράξη τροποποιήθηκε το από 18.07.2013 Συνυποσχετικό μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ναυτιλιακής Κοινότητας και συμφωνήθηκε η καταβολή της οικειοθελούς παροχής των Ελλήνων εφοπλιστών και για το έτος 2018, παράλληλα με τις ισχύουσες φορολογικές υποχρεώσεις που πηγάζουν από τη φορολογία πλοίων στα πλοία με ελληνική και ξένη σημαία.




Πηγή



ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Επιπλέον σας τονίζουμε ότι το ιστολόγιο λειτουργεί σε εθελοντική βάση και ως εκ τούτου τα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣΤΕ ΜΑΣ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΜΗΝ ΜΕΝΕΤΕ ΣΙΩΠΗΛΌΙ