Τετάρτη, 4 Οκτωβρίου 2017

"Η Επιστροφή του Άνδρα"





Η βασική αιτία πολλών ατομικών και κοινωνικών προβλημάτων συνδέεται με την έλλειψη δέσμευσης του πατέρα στη ζωή των παιδιών του. 

Ως εκ τούτου, οι αιτίες για την εγκληματικότητα των ανηλίκων, την κατάχρηση ναρκωτικών και αλκοόλ, την εφηβική εγκυμοσύνη, για την παιδική φτώχεια, για βίαιες και επιθετικές συμπεριφορές μπορούν να εντοπιστούν άμεσα στην έλλειψη εμπλοκής του πατέρα στη ζωή των παιδιών του. Το τραύμα από την πατρική στέρηση μεταφράζεται συνήθως από το παιδί ως εγκατάλειψη και συνοδεύεται από μια διαρκή αίσθηση «ορφάνιας».

Πολλές φορές εσωτερικεύεται ως μια πεποίθηση αναξιότητας να αγαπηθεί, εφόσον θεωρεί ότι ο ίδιος του ο πατέρας δεν το αγάπησε ποτέ. 

Σταδιακά χάνει την εμπιστοσύνη του στους ανθρώπους, ενώ βαθιά μέσα του ντρέπεται πολύ για την ανικανότητά του να κερδίσει την πατρική αγάπη και προσοχή. Με χαμηλή αυτοεκτίμηση αισθάνεται φοβισμένο και ευάλωτο, με αποτέλεσμα να μην τολμάει να διεκδικεί στη ζωή του αυτά που επιθυμεί. 





Εξαιρετική αξονική τομογραφία, στον ψυχισμό του Άνδρα, κυρίαρχου πυλώνα στην διαιώνιση της κοινωνίας, που αξίζει να διαβαστεί όχι μόνον από τους Άνδρες, αλλά και από εμάς τις Γυναίκες.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως ο άνδρας, αδυνατεί  κατά το πλείστον, να δημιουργήσει μια σταθερή ιδανική σχέση. 

Είναι ... "Ο άντρας που «αγαπούσε» τις γυναίκες, αλλά είναι δυστυχισμένος… και μόνος…", όπως έγραψα σε άρθρο μου, πριν λίγο καιρό (εδώ)


Και μένει πλέον στην Γυναίκα, ο δύσκολος ρόλος της... "θεραπείας του"... αρκεί να βρει την κατάλληλη Γυναίκα... και να το παλέψουν ΜΑΖΙ.



Καλλιόπη Σουφλή




Συνέντευξη με την Ελισάβετ Μπαρμπαλιού
για το βιβλίο της 

"Η Επιστροφή του Άνδρα"

 


Διαβάστε τη συνέντευξη που έδωσε στο E-Psychology.gr η Ελισάβετ Μπαρμπαλιού,
Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια και συγγραφέας του βιβλίου
"Η Επιστροφή του Άνδρα" που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πεδίο.



- Κυρία Μπαρμπαλιού, τι σας οδήγησε να γράψετε ένα βιβλίο για τον άνδρα;

Ανέκαθεν θεωρούσα ότι οι άνδρες διαθέτουν πολλές αθέατες πλευρές, πλευρές που αγνοούμε την ύπαρξή τους. Αφορμή στάθηκαν όμως ορισμένες κλινικές παρατηρήσεις που διαρκώς προέκυπταν στην πρακτική μου και οι οποίες στη συνέχεια πυροδότησαν το ενδιαφέρον μου για περαιτέρω έρευνα και μελέτη, προκειμένου να απαντήσω σε πολύπλοκα και δυσδιάκριτα ερωτήματα σχετικά με τις αθέατες αυτές ανδρικές πλευρές.

 Πιο συγκεκριμένα, εστιάζοντας στους τρόπους επικοινωνίας των σύγχρονων ανδρών, διαπίστωνα μια κοινή συνισταμένη: την απουσία των ανδρών στις σχέσεις τους με τους σημαντικούς άλλους. Παρατηρούσα επιπλέον ότι αυτή η απουσία είχε βιωθεί από τους ίδιους ως παιδιά, μέσα από τη συναισθηματική απουσία του πατέρα από τη ζωή τους, ενώ συγχρόνως είχε αναπτυχθεί μια συγχωνευμένη σχέση με τη μητέρα τους. Αυτήν την απουσία ξεκίνησα να μελετάω, καταγράφοντας τις διαστάσεις που μπορεί να πάρει, με τελικό αποτέλεσμα ένα πόνημα για τον άνδρα.

- Πώς γεννήθηκαν οι συνθήκες της ανδρικής απουσίας;

Πρόκειται για συνθήκες μιας πολύπλοκης και πολυσύνθετης πραγματικότητας, η οποία μοιάζει να έχει τις ρίζες της βαθιά μέσα στον χρόνο. Πιο συγκεκριμένα, οι συνθήκες που επικρατούσαν στη χώρα μας λόγω της γεωπολιτικής της θέσης, όπως πόλεμοι και μεταναστεύσεις, ο πολιτισμός που αναπτύχθηκε και η ιστορία που τελικά γράφτηκε μοιάζουν να βρίσκονται σε συνάρτηση με την ανδρική απουσία, η οποία τις περισσότερες φορές ταυτιζόταν με τη θυσία του άνδρα, προκειμένου να διασφαλιστεί η επιβίωση της οικογένειας και της κοινότητας στην οποία ανήκε.


Οι τρεις ιδιότητες του Έλληνα, του πολεμιστή στη μάχη, του ναυτικού στη θάλασσα, του μετανάστη, ο οποίος μάχεται να επιβιώσει από τον κίνδυνο που κρύβει το άγνωστο, τον μετουσίωναν σε άνθρωπο σκληρό, δυνατό και ανθεκτικό, ο οποίος, προκειμένου να αντέξει, χρειαζόταν να καταπνίξει τις ευαισθησίες και τις αδυναμίες του.


Ο κατακερματισμένος του εαυτός, ο σακατεμένος από τις δυσμενείς συνθήκες της ζωής του, τον ανάγκασε πολλές φορές να ζήσει με γνώμονα τη λογική του παραλόγου. Η απουσία αυτή του άνδρα που, είτε φυσική είτε συναισθηματική, είχε μεγάλο αντίκτυπο στα παιδιά και στην οικογένειά του, έδειχνε να μεταβιβάζεται ως τρόπος ύπαρξης και συνύπαρξης με τους σημαντικούς άλλους και να ενσωματώνεται ως κυρίαρχο στοιχείο της ταυτότητάς του.


- Πώς προέκυψαν οι αναφορές σε μύθους, ποιήματα και τραγούδια στο πρώτο κυρίως μέρος του βιβλίου;


Χρειάστηκε να γυρίσω πίσω στον χρόνο για να αναζητήσω τον έλληνα άνδρα από την απαρχή της πορείας του στον κόσμο, εστιάζοντας στην εξέλιξή του μέσα στο πέρασμα των αιώνων, ώστε να μπορέσω να τον συναντήσω εκ νέου. Ως εκ τούτου, μελέτησα τον γραπτό του λόγο, ενώ προσπάθησα να τον γνωρίσω μέσα από τους μύθους και τα έπη, τη φιλοσοφία, την ποίηση και τη λογοτεχνία, μοναδικές πηγές άντλησης στοιχείων εκείνης της περιόδου για την προσωπικότητα, την ιδιοσυγκρασία και τον ψυχισμό του.


- Δίνετε στην ανδρική απουσία διαχρονική σημασία, καθώς αναφέρεστε και σε σύγχρονες μορφές της, τις οποίες ονομάζετε «καταφύγια». Τι οδηγεί τον σημερινό άνδρα στην απουσία, και από τι τελικά τρέχει να «σωθεί»;


Μελετώντας ενδελεχώς την πορεία και εξέλιξη του σύγχρονου έλληνα άνδρα, η απουσία συνεχίζει να αποτελεί κυρίαρχο τρόπο συμπεριφοράς του, μόνο που σήμερα εκφράζεται μέσα από καινούργια δεδομένα και μορφές. Στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, για παράδειγμα, η έντονη προσήλωση του άνδρα στην εργασία αποτελεί μια νέα μορφή απουσίας, καθώς χρησιμοποιείται πολλές φορές με παράδοξο τρόπο: ενώ είναι το μέσο, γίνεται ο σκοπός, ορίζοντας τον πυρήνα της κοινωνικής του ταυτότητας.

Άλλες μορφές απουσίας αποτελούν η κατασπατάληση του χρόνου του στα καφενεία και στα γήπεδα, η δραστηριοποίησή του σε πολιτικές οργανώσεις, το αλκοόλ και οι ουσίες, κ.ο.κ., καταφύγια που τον «βοηθούν» να εκτονωθεί και να εκφραστεί, πιστεύοντας ότι αξίζει και γίνεται αποδεκτός, κατασκευάζοντας παράλληλα μια πλαστή θετική εικόνα για τον εαυτό του, που τόσο πολύ έχει ανάγκη.

Ο έλληνας άνδρας καλείται να αναλάβει, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ρόλους για τους οποίους δεν έχει προετοιμαστεί. Νιώθοντας αρχικά άβολα και αδέξια μέσα στο σπίτι του, καθώς δεν έχει εκπαιδευτεί στη συνεργατικότητα, στην έκφραση των συναισθημάτων και των αναγκών του, στο μοίρασμα των ευθυνών του σπιτιού και στο μεγάλωμα των παιδιών, με άλλα λόγια δεν έχει αποκτήσει την εμπειρία και το βίωμα να μπορεί να συνυπάρχει με την οικογένειά του, ο άνδρας στρέφεται εκτός σπιτιού.

Αν λάβουμε υπόψη μας δε το μεγάλο ανεκπλήρωτο κενό που κουβαλάει διαρκώς μέσα του από την έλλειψη του δικού του πατέρα στο μεγάλωμά του, η αναζήτηση λύσεων για τη συναισθηματική του επιβίωση κρίνεται αναγκαία.


- Σε μια πρώτη ανάγνωση, φαίνεται πως οι συνέπειες της πατρικής απουσίας και στέρησης δεν αφορούν μόνο τα παιδιά. Μπορείτε να μας εξηγήσετε πώς συμβαίνει αυτό;


Πράγματι, ο αντίκτυπος της πατρικής απουσίας δεν περιορίζεται μόνο σε άτομα, αλλά διαχέεται και σε κοινωνίες ολόκληρες. Στο παιδί, ο αντίκτυπος αυτός εκφράζεται μέσα από την ανεπαρκή αίσθηση εαυτού, ενώ συνοδεύεται από μεγάλη εσωτερική σύγχυση. Ενέχει επίσης δυσφορικά συναισθήματα, όπως θυμός, ενοχή, θλίψη, τα οποία ζητούν διέξοδο και συνήθως εκτονώνονται με δυσλειτουργικές συμπεριφορές.

Σύμφωνα με πολλούς κοινωνικούς επιστήμονες, η βασική αιτία πολλών ατομικών και κοινωνικών προβλημάτων συνδέεται με την έλλειψη δέσμευσης του πατέρα στη ζωή των παιδιών του. Ως εκ τούτου, οι αιτίες για την εγκληματικότητα των ανηλίκων, την κατάχρηση ναρκωτικών και αλκοόλ, την εφηβική εγκυμοσύνη, για την παιδική φτώχεια, για βίαιες και επιθετικές συμπεριφορές μπορούν να εντοπιστούν άμεσα στην έλλειψη εμπλοκής του πατέρα στη ζωή των παιδιών του. Το τραύμα από την πατρική στέρηση μεταφράζεται συνήθως από το παιδί ως εγκατάλειψη και συνοδεύεται από μια διαρκή αίσθηση «ορφάνιας».

Πολλές φορές εσωτερικεύεται ως μια πεποίθηση αναξιότητας να αγαπηθεί, εφόσον θεωρεί ότι ο ίδιος του ο πατέρας δεν το αγάπησε ποτέ. Σταδιακά χάνει την εμπιστοσύνη του στους ανθρώπους, ενώ βαθιά μέσα του ντρέπεται πολύ για την ανικανότητά του να κερδίσει την πατρική αγάπη και προσοχή. Με χαμηλή αυτοεκτίμηση αισθάνεται φοβισμένο και ευάλωτο, με αποτέλεσμα να μην τολμάει να διεκδικεί στη ζωή του αυτά που επιθυμεί. Δεν είναι λίγες οι φορές που, σε συνδυασμό με άλλους επιβαρυντικούς παράγοντες, η ντροπή του μπορεί να κλιμακωθεί και σταδιακά να μεταμορφωθεί σε ολοκληρωτική απαξίωση του εαυτού, συνοδευόμενη από έντονα αρνητικά συναισθήματα και αυτοκαταστροφική συμπεριφορά.

Οι συνέπειες της πατρικής απουσίας όμως, όπως προανέφερα, δεν εξαντλούνται σε ατομικό ή οικογενειακό επίπεδο. Η πατρική απουσία μπορεί να έχει και τεράστιο διαχρονικό αντίκτυπο, καθώς το τραύμα που αφήνει πίσω της δεν περιορίζεται αποκλειστικά στη γενιά που το βιώνει, αλλά διαχέεται και στην επόμενη, δρώντας συσσωρευτικά. Επιπλέον, μπορεί να λάβει και κοινωνικές διαστάσεις επιδρώντας σε μεγαλύτερα συστήματα, όπως ένα κράτος. Για παράδειγμα, όλοι μας ζούμε και βιώνουμε καθημερινά δραματικές συνέπειες μιας «ορφανής από πατέρες κοινωνίας».

Οι ηγέτες, που θα έπρεπε να λειτουργούν ως πατέρες εθνών, διατηρώντας τον κόσμο ανθρώπινο, έχοντας στερηθεί οι ίδιοι τη συναισθηματική πατρική παρουσία στη ζωή τους, αδυνατούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και αποφασίζουν για το μέλλον του κόσμου με βάση ιδία οφέλη και κατ’ επέκταση με βάση την άτεγκτη και σκληρή τους πλευρά.





- Ποια είναι η έννοια της πατρότητας σήμερα και πώς διαμορφώνεται ο πατρικός ρόλος στη σύγχρονη ελληνική οικογένεια;

Στις μεταμοντέρνες κοινωνίες η σημασία που αποκτά η πατρότητα αποσυνδέεται κατά πολύ από τη βιολογική της υπόσταση, ενώ συνδέεται με νέες μορφές παρουσίας του πατέρα στη σχέση με το παιδί του, όπως αυτή της ενεργού συμμετοχής του στη ζωή του, στην ανάπτυξη ισχυρού συναισθηματικού δεσμού μαζί του, διευρύνοντας έτσι κατά πολύ την αρχική επικρατούσα αντίληψη για τον πατρικό ρόλο.

Με άλλα λόγια, η έννοια της πατρότητας μοιάζει να επαναπροσδιορίζεται και να εξελίσσεται ως μια συνθήκη ιδιαίτερα σημαντική αλλά και απαραίτητη για την καλή ψυχοσυναισθηματική υγεία ολόκληρου του οικογενειακού συστήματος, του οποίου μέρος είναι και ο ίδιος ο άνδρας. Στην ελληνική πραγματικότητα παρατηρείται μια μετατόπιση στη στάση των ελλήνων πατέρων σε σχέση με την ενασχόλησή τους με το μεγάλωμα των παιδιών τους, γεγονός πολύ ενθαρρυντικό και αισιόδοξο.

Για παράδειγμα, σύμφωνα με έρευνα του ΚΕΘΙ, ο έλληνας πατέρας θα πάρει ικανοποίηση από τα παιδιά του και θα εμπλακεί στη φροντίδα τους σε μεγάλο βαθμό, κάτι που δεν συνέβαινε παλαιότερα. Διαφαίνεται λοιπόν ότι συντελούνται αλλαγές, έστω και αν συμβαίνουν με αργό ρυθμό, γεγονός εξαιρετικά σημαντικό μακροπρόθεσμα.


- Συνδέεται η ανδρική απουσία με τη σημερινή κρίση που βιώνουμε και, αν ναι, πώς;


Με γνώμονα τον συστημικό τρόπο σκέψης, η απάντηση που θα έδινα είναι πως ναι, συνδέεται. Η κατάσταση για την οποία μιλάμε μοιάζει με ένα ντόμινο, όπου κανένα κομμάτι δεν καταφέρνει να μείνει όρθιο, όταν ήδη τα προηγούμενα από αυτό έχουν καταρρεύσει. Ο άνδρας λοιπόν, ως μέρος ενός ευρύτερου και μεγαλύτερου συνόλου, δεν θα μπορούσε να αποτελεί την εξαίρεση, ειδικά όταν είναι απροετοίμαστος μπροστά στις σαρωτικές και καταιγιστικές αλλαγές ενός νέου τρόπου ζωής, τον οποίο καθορίζουν τα νέα τεχνολογικά και επιστημονικά δεδομένα, οι αλλαγές στους ρόλους των δύο φύλων, η ανάδυση νέων μορφών οικογένειας, το διαζύγιο κ.ο.κ.

Η δυσκολία του να βρίσκεται σε επαφή με τον εαυτό του και τα συναισθήματά του, ως απόρροια, μεταξύ άλλων, και της δικής του πατρικής στέρησης, τον έχει οδηγεί σε συναισθηματική απομόνωση και μοναξιά, ενώ την ίδια ώρα η δυσκολία αυτή εντείνεται από την υλοποίηση του κυρίαρχου αξιακού συστήματος, όπως ο υπερκαταναλωτισμός και ο νεοπλουτισμός, όπου οι ηθικές και οι πνευματικές αξίες έχουν αντικατασταθεί από μια υλιστική τάση. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες χάνει τελείως το μέτρο, με αποτέλεσμα η κατάσταση να εκτροχιαστεί και να πάρει τις διαστάσεις που όλοι γνωρίζουμε.


- Η επιστροφή του άνδρα τι σηματοδοτεί και τι μπορεί να φέρει μαζί της μακροπρόθεσμα;

Οι συστημικοί θεραπευτές διαβλέπουμε κάτι καινούργιο και διαφορετικό με την επιστροφή του άνδρα. Τον βλέπουμε να επιστρέφει εξαντλημένος από τους πολέμους, τις μεταναστεύσεις και τα ταξίδια, απομυζημένος από τις καταχρήσεις στο πρόσφατο παρελθόν και απογυμνωμένος από τα φτιασίδια της μεταμοντέρνας κυρίαρχης εικόνας του σύγχρονου άνδρα που επικρατεί, για να αναζητήσει και να δώσει νέο νόημα στη ζωή του.

Τον βλέπουμε να λύνει τη σιωπή του, δοκιμάζοντας διάφορους τρόπους ώστε να είναι περισσότερο «παρών» στην οικογένειά του και σε επαφή με τον εαυτό του. Παρατηρούμε με ενδιαφέρον ότι ο ανδρισμός δεν ορίζεται πλέον μόνο με βάση τον σεξουαλικό προσανατολισμό ή με την αρρενωπότητα τυλιγμένη στην αγριάδα του πολεμιστή και στην επαγγελματική επιτυχία.

Ο ανδρισμός σε αυτή τη φάση ενστερνίζεται την τρυφερότητα του πατρικού ρόλου, εισάγοντας νέα στοιχεία στην ανδρική ταυτότητα, στοιχεία ανθρωποκεντρικά. Η επιστροφή του άνδρα σηματοδοτεί την επιστροφή του στον «οίκο» του, που σημαίνει συνάντηση εκ βαθέων με τον εαυτό του, τη σύντροφο και τα παιδιά του, αλλά και απελευθέρωση από τις δυσλειτουργίες του παρελθόντος.

Η επιστροφή αυτή φέρνει συμφιλίωση, γαλήνη, ασφάλεια, εσωτερική συγκρότηση τόσο στον ίδιο όσο και στο περιβάλλον του, ενώ αυτή η στάση ζωής μπορεί να εμπνεύσει, να καλλιεργήσει και να δημιουργήσει τις βάσεις για μια πιο ανθρώπινη κοινωνία μακροπρόθεσμα.






Ενημέρωση 18/07/17

Έγραψαν για το βιβλίο:

Ο Βασίλης Βασιλικός, συγγραφέας, έγραψε μεταξύ άλλων για το βιβλίο:
 - «Το άκρως ενδιαφέρον δοκίμιο της Ελισάβετ Μπαρμπαλιού, ευανάγνωστο κι από τον ελάχιστα μυημένο στην επιστήμη της ψυχολογίας, έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό στις μελέτες των gender studies διεθνώς και στον τόπο μας. Με ύφος γλαφυρό, μας ξεναγεί, με συντομία αξιοζήλευτη, από το απώτατο παρελθόν ως την άυλη ψηφιακή δικτύωση της εποχής μας, στην προβληματική περίπτωση του «υποταγμένου-εξεγερμένου» (όπως επιγραμματικά τη συνοψίζει) «έλληνα άνδρα». Με αντλημένες από την επαγγελματική εμπειρία της «ζωντανές» περιπτώσεις ανδρών που αναζήτησαν λύσεις στα προσωπικά και οικογενειακά τους αδιέξοδα, και στηριγμένο σε μια πλούσια διεθνή και ελληνική βιβλιογραφία, η συγγραφέας καταφέρνει εκείνο στο οποίο αποτυγχάνουν οι ομότεχνες του φύλου της: να μην γράφει ως φεμινίστρια, αλλά ως ανατόμος μιας εν πολλοίς ακόμα ανεξερεύνητης σχέσης πατέρα-γιου στην εποχή μας».



Ο Γιώργος Δουατζής, ποιητής, δημοσιογράφος, επισημαίνει ότι η συγγραφέας:
-«κατάφερε έναν σημαντικό άθλο. Όχι τόσο για τον αξιοσημείωτο όγκο του έργου της και το εύρος του γνωστικού πεδίου που μας χαρίζει, όσο για την πολυσήμαντη, ευαίσθητη, διεισδυτική προσέγγισή της σε χώρους που δεν είχαν διερευνηθεί μέχρι σήμερα σε τόσες διαστάσεις, τουλάχιστον στην ελληνική βιβλιογραφία. Χώρους που άπτονται ιστορικών, κοινωνικών, ψυχολογικών, φιλοσοφικών διερευνήσεων. Χώρους, όπου αναδεικνύονται τα καταδυναστευτικά στερεότυπα που επί αιώνες στόχευαν στην καθυπόταξη του φερόμενου σαν ισχυρού άνδρα σε ρόλους που του επιβλήθηκαν διαχρονικά».



Ο Διονύσης Σακκάς, ψυχίατρος, ψυχοθεραπευτής, Πρόεδρος ΕΛΕΣΥΘ, έγραψε:
-«Το όμορφο και κατανοητό γράψιμο ενός ανθρώπου που έχει μάθει να ακούει τον πόνο και τις δυσκολίες στις σχέσεις των άλλων, αλλά και να τους απευθύνεται με τρόπο που μπορεί να μιλήσει μέσα τους, συνιστά πολύτιμο χάρισμα της συγγραφέως. Αυτό κάνει το βιβλίο ευανάγνωστο ακόμα και σε μη εξοικειωμένους με τις θεραπευτικές έννοιες αναγνώστες».



ΠΗΓΗ



Παρουσίαση βιβλίου - Η επιστροφή του άνδρα - Ελ Μπαρμπαλιού



https://youtu.be/RuN5V_4oAMg

Μίλησαν και οι :
( Video )



Πηγή



ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Επιπλέον σας τονίζουμε ότι το ιστολόγιο λειτουργεί σε εθελοντική βάση και ως εκ τούτου τα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.

9 σχόλια:

  1. ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΣΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί το κατέστρεψα;
      Μήπως... άγγιξα "ευαίσθητες χορδές" με την παραπομπή μου;;;

      Διαγραφή
  2. Προς Σπύρο Σπυρόπουλο

    ΕΙΣΑΙ ΨΥΧΑΣΘΕΝΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΖΕΙΣ ΑΜΕΣΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ.

    Πάρε τον "ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΚΟΣ ΦΑΣΙΣΜΟΣ" σου, ρε παπάρα και βάλτην εκεί που ξέρεις.
    ΜΑΛΑΚΑ!

    Αν νομίζεις πως θ' αφήσω τις μαλακίες και τις σχιζοφρενείς απόψεις σου, να μου κάνεις το blog σαν την ψυχασθενή ψυχή σου, είσαι γελασμένος.
    ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΓΑΜΗΣΟΥ!

    Βρες καμιά ψυχίατρο κι αν σ' αντέξει, να λες κι ευχαριστώ.
    Κι επειδή δεν έχεις μια, καραγκιόζη, να κάνουμε έρανο για να την πληρώσουμε που θ' ασχοληθεί μαζί σου.

    Δεν κατάλαβα, γιατί θα πρέπει να αποδεχθώ την ψυχασθένειά σου, τον αντιχριστιανισμό και την μούρλα σου...

    ΣΤΟ ΔΑΦΝΙ ΡΕ... ΣΤΟ ΔΑΦΝΙ.

    Υ.Γ. Δεν σ' έχω ενοχλήσει ούτε στα μαλακισμένα blog που έχεις και δεν τα διαβάζουν ούτε οι τρόφιμοι του Δρομοκαϊτίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κυρία Σουφλή, και λίγα του γράφετε του ηλίθιου.
      Διαβάστε.

      "Παλαιός
      Σεπτ. 30, 2017 @ 17:16:23

      Ρε Σπυρόπουλε … την ΜΑΛΑΚΙΑ εκεί στο πασυα την έχετε με πατέντα ;;

      (το τι σημαίνει μαλακία … δες τι είχα γράψει σε σχόλια προηγούμενης ανάρτησης).

      Υπέθετα ότι θα είχες καταλάβει, μετά τα όσα σου έχουν σούρει, για τις τόσες βλακείες που έχεις ‘πεί, και θα είχες ακολουθήσει την συμβουλή μου να πας σχολείο … είπαμε … εκεί στο δημοτικό.

      Αλλά είσαι τόσο «κάλος» που απλά αυτό που σε ενδιαφέρει είναι να κάνεις διαφήμιση στο πασυα … άμ δε μαζεύονται έτσι υποστηριχτές … άλλωστε τι να κάνουν οι άνθρωποι εκεί με 5-10 βαρεμένους … τόσοι δεν είσαστε έναν «καλό» καιρό ;; … τώρα πόσοι έχετε μείνει ;; … οι μισοί ή λιγότεροι ;;

      Είδανε κι απόειδανε οι άνθρωποι, που είχανε πέσει , και πήραν τον πούλο … κατάλαβαν ότι βαρεμένοι που δεν ήσαν ικανοί να σώσουν και να κρατήσουν ούτε την δική τους οικογένεια … σίγουρα δεν μπορούσαν να κάνουν και να προσφέρουν απολύτως τίποτα σε κανέναν άλλον … και το ωραίο είναι που έχετε σχέδια επί σχεδίων, ασφαλείας και ανάκτησης όχι μόνο της χώρας αλλά και χαμένων πατρίδων.

      Ρε άει ξυστείτε … από ‘κεί πέρα … φρόκαλα !!

      Αλλά όλα κι όλα, η μεγαλογράμματη γραφή σας μάρανε … αλλά το πόσες γραφές έχουν αλλάξει οι Έλληνες στο διάβα του χρόνου … μόκο … τι να πείτε … μήπως ξέρετε ;; … ακόμη και τις γραμμικές ξεχάσατε … αλλά μήπως είστε σε θέση να ξέρετε αν ήταν Ελληνικές, εισαγόμενες ή παπαδίστικες ;;

      Το να καταλάβεις λοιπόν το τι έγραψα και πως το έγραψα στο άρθρο δεν γίνεται … είπαμε θες πάλι σχολειό μπας και πάρεις εμπρός … αλλά και να καθίσω να εξηγήσω τα εξηγημένα σε έναν μπούφο δεν θα ήταν απλώς ματαιοπονία, αλλά η μεγαλύτερη χαζομάρα που θα μπορούσα να κάνω.

      ====

      Πέραν αυτού προσπάθησες να μας φορτώσεις μια διαφορά που είχες με την Σουφλή και με κάποιους άλλους …. που είχατε λες μιά ή περισσότερες συναντήσεις …. και να κάνεις όλους στο μπλόγκ κοινωνούς αυτού του γεγονότος, την στιγμή που το αναγνωστικό κοινό είναι ανίδεο για το τι σκατά κάνατε ή θέλατε να κάνετε εκεί που μαζευτήκατε … και πήγαν δεν πήγαν κατά τις επιθυμίες σου καλά οι συναντήσεις … το κοινό του μπλόγκ γιατί να αρχίσει να ξύνεται για τις δικές σου μαλακίες … ποιός ο λόγος ;;

      Και μετά λες σε έκλασε και δεν ανέβαζε τα σχόλιά σου … έ δικαίωμά της είναι (δεν την υπερασπίζομαι αλλά δικό της είναι το μπλόγκ) χωρίς να έχω γνώση του τι έγινε πραγματικά (αφού όπως λες δεν ανέβασε και όλα τα σχόλια) αλλά βλέποντας τι έκανες εδώ (σ’ αυτό το μπλόγκ) υποθέτω μετά βεβαιότητος ότι και εκεί το ίδιο θα έκανες [ευκαιρία να διαφημίσουμε το πασυα έ; ] οπότε και καλά έκανε και σε σουτάρισε.

      Δε μου λες ρε φιλάρα … εάν μπουκάριζε κάποιος στο πασυα και έκανε αυτό που έκανες εσύ … πως θα το έβλεπες … πως θα αντιδρούσες ;;

      Συνεχίζεται

      Διαγραφή
    2. Συνέχεια

      Για μένα θες να ‘πείς κάτι … ή κάνε τουλάχιστον αντιγραφή … παραπομπή σε διεύθυνση κάνεις όταν έχεις να δείξεις κάτι συγκεκριμένο και κυρίως όταν αυτό δεν είναι δικό σου … όταν είναι δικό σου άσε τις δρομολογήσεις και γράψτο … αλλιώς είναι απόλυτα και ξεκάθαρα διαφήμιση … αν θες διαφήμιση υπάρχει η αμοιβαία ανταλλαγή ή η πληρωμή … και αν το δεχτεί ο άλλος … δεν μπουκάρεις σαν τα πιθήκια στο σπίτι του και ζητάς μάλιστα να του βάλεις και όρους … γκέκε σπυράκο ;;

      Από σας εκεί στο πασυα πήρανε γραμμή τα πιθήκια και αφού μπουκάρανε θέλουν να επιβάλουν και τα δικά τους ;;

      ====

      Ο Παλαιός που μιλάει για το εδώ και τώρα … δημιουργεί αποπροσανατολισμό και δουλεύει μέρα νύχτα για να χαθεί η πατρίδα ;; … άρα είναι και πεμπτοφαλαγγίτης, μίσθαρνο όργανο και προδότης ;;

      Τι λες ρε ΜΑΛΑΚΙΣΜΕΝΟ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ ;;
      το σκεφτόσουνα καιρό ή είχες έκλαμψη από εκείνη την πουστάρα που βάλθηκε να παριστάνει τον θεό του φωτός ;; … διάβασε ρε ηλίθιε … αλλά πως πρέπει να ξέρεις για να διαβάσεις !!

      Ο Παλαιός δεν προσκυνάει κανένα βλαμμένο που θέλει να το παίξει θεός … τους έχει γραμμένους όλους … και μάλιστα για να μπορείς να καμώνεσαι εσύ και κάποιοι άλλοι φιόγκοι ότι «είσαστε έλληνες» για να υπάρχει ακόμα το όνομα ΈΛΛΑΣ και ΈΛΛΗΝΕΣ, ο Παλαιός έχει δώσει ατέλειωτους αγώνες για πάμπολλες ζωές (ακόμα και μοναχός του) σ’ αυτό το μπουρδέλο του ‘‘Κόσμου Φυλακή’’ … οπότε κανένα σούργελο δεν έχει δικαίωμα να τον πιάνει στο στόμα του, πολύ δε περισσότερο να τον αποκαλεί οτιδήποτε από αυτά που κατεβάζει το ηλίθιο κεφάλι του.

      Ο καθένας έχει το δικαίωμα να μην συμφωνεί μαζί μου και να κρίνει ως σωστό ή λάθος ότι λέω … διακαίωμά του απόλυτο … όμως σε κανένα τσόλι δεν επιτρέπω να διαβάλλει την πορεία και το έργο μου … γιατί θα τον πάρει ο διάλος και θα τον σηκώσει. Ελπίζω αυτό να είναι ξεκάθαρο.

      Άλλοι πρέπει να αρχίσουν να ψάχνουν … τι σκατά είναι … όταν αυτούς που λατρεύουν και προσκυνάνε … είναι βοηθοί και χορηγοί των χρησίμων ηλιθίων του «συστήματος» αυτών που πάντα χρησιμοποιούσε εναντίον των Ελλήνων … αλλά αυτό για να το καταλάβει κάποιος πρέπει να έχει μυαλό στο κεφάλι του και όχι φουσκί.

      ====

      Συνεχίζεται

      Διαγραφή

    3. Συνέχεια

      Πως ρε Λούληδες του πασυα, θα σώσουτε την Ελλάδα ;; … όπως σώσατε τις οικογένειες αυτών που έκαναν το λάθος να μπερδευτούν μαζί σας ;; … έτσι θα την σώσουτε ;;

      Πως ρε ;; … λέγοντας ότι όποιος δεν συμφωνεί μαζί σας είναι προδότης ;; … ιδιαίτερα αν είναι γυναίκα … τότε είναι και μάγισσα και δράκος και δεν ξέρω τι άλλα σκατά κατεβάζει το κλούβιο κεφάλι σας ;;;

      Ακόμα και αν δεν είναι το σωστό και ενδεδειγμένο αυτό που λένε και υποστηρίζουν … το να κάνουν απλά λάθος … το να είναι βλαμμένοι, κολλημένοι, ηλίθιοι … δεν σας πέρασε ποτέ από αυτό το πράμα που έχετε για κεφάλι ;; … αλλά αμέσως είναι προδότες και λοιπά και λοιπά ;;

      ====

      Οι γυναίκες στην Ελλάδα που στήσαμε «εμείς» είναι ισότιμες και ισάξιες των ανδρών, δεν υπολείπονται στο ελάχιστο, αλλά ως σύντροφοι μετέχουν στα πάντα, απλά σε πολλά έχουν διαφορετικό ρόλο όπως άλλωστε έχουν και οι άνδρες.

      Όλα όμως καταστράφηκαν όταν μπήκαν στην Φυλή τα παπαδαριά … την ίδια καταστροφή επέφεραν ΌΛΑ… μηδενός εξαιρουμένου και τα παπαδαριά της μητριαρχίας και κείνα της πατριαρχίας … που άλλωστε η τελευταία αλλά και σύγχρονη κατρακύλα δικό τους κατόρθωμα είναι … άλλωστε όπως έχω ‘πεί τόσες και τόσες φορές και τα δυό το ίδιο αφεντικό έχουν και προσκυνάνε … αλλά οι ηλίθιοι που να ακούσουν … που να καταλάβουν, κολλημένοι εκεί στην μούχλα τους.

      Είναι άλλο πράγμα να στηλιτεύεις καταστάσεις και να προσπαθείς να διορθώσεις κακώς κείμενα και άλλο να μην βλέπεις την τύφλα σου ή να πηγαίνεις μονόπατα.

      Τα λάθη που υπάρχουν σήμερα στην κοινωνία, στρεβλή κατάσταση, είναι δημιουργία και των δύο φύλων και πολύ περισσότερο του ανδρικού, καθώς αυτό ήταν που στις τελευταίες χιλιετίες τα έκανε κυριολεκτικά σκατά. Δεν λέω ότι οι γυναίκες δεν ευθύνονται … άλλά ότι ευθύνονται και οι άνδρες παρομοίως ή και περισσότερο.

      Αν θέλουμε να διορθώσουμε την κατάσταση … δεν γίνεται να βλέπουμε τα πράγματα με παρωπίδες.

      Παρμένο μέσα από την ζωή … έγραψα ένα σχόλιο στις [Σεπτ. 22, 2017 @ 19:34:54] στο «Τυφών και Έχιδνα» … όποιος θέλει ας το ξαναδεί.

      ====

      Ξέρω ότι σπαταλάω άδικα χρόνο, και όχι ότι είχα την διάθεση … αλλά αφού δεν βλέπω κάποιον άλλον διατεθειμένον να τα ‘πεί … κάποιος έπρεπε να αναλάβει να σου τα τρίψει στην μούρη.

      Πέραν αυτού … έτσι για να μπαίνουν κάποια πράγματα εκεί που πρέπει … στην θέση τους !!"

      https://ergdhmerg.wordpress.com/2017/09/27/%ce%b1%ce%b3%ce%bd%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b5%cf%85%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%cf%83-%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%bf%ce%bd-%cf%84%ce%b7%cf%83-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b1%ce%b4%ce%b1%cf%83/

      Διαγραφή
    4. Αν δεν μ' ενοχλούσε ο παρανοϊκός, στέλνοντάς μου συνέχεια σχόλια στις αναρτήσεις μου, δεν θα ασχολούμην μαζί του...
      Δεν ασχολούμαι με σχιζοφρενικές προσωπικότητες... αυτό είναι δουλειά του... ΓΙΟΥΓΚ.

      Διαγραφή
  3. Καλό είναι όμως να γνωρίζουμε ποιος-α είναι ο "παλαίος" διότι από άποψη διαδικτυακής ταυτότητας προκύπτει σύγχυση ως προς το φύλο του. Τα άλλα που διαβάζω αφορούν σχόλια που έχουν μπεί σε άλλο μπλογκ. Το άτομο που έκανε copy paste μπορεί να αρθρώσει κάτι δικό του-της;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο "Παλαιός" είναι Άνδρας και καμία σύγχιση με το φύλο του.
      Ο ... παρανοϊκός είναι;

      Είναι σαφές, πως ο παραπάνω σχολιαστής που έκανε copy paste, όπως και πολλοί άλλοι, ενστερνίζονται την άποψη του "παλαιού"... όπως την ενστερνίζομαι κι εγώ.
      Οπότε τα επιπλέον λόγια, είναι περιττά.

      Διαγραφή

ΠΕΣΤΕ ΜΑΣ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΜΗΝ ΜΕΝΕΤΕ ΣΙΩΠΗΛΌΙ