Τρίτη, 22 Αυγούστου 2017

22 Αυγούστου 1931. «Δημοκρατικοί» Μπράβοι, του Βενιζελικού Παρακράτους πυροβόλησαν για να σκοτώσουν τον Βασίλη Αυλωνίτη.










Στο θέατρο Περοκέ που έπαιζε την επιθεωρησιακή οπερέτα «ΚΑΤΕΡΓΑΡΑ» των Κίμωνα Καπετανάκη και Μίμη Κατριβάνου. που οι εφημερίδες του Βενιζέλου την αποκαλούσαν «κίτρινο θέατρο».  



Το Βενιζελικό καθεστώς ανέσυρε μια  αστυνομική διάταξη του 1895 περί ελέγχου του περιεχομένου των θεατρικών έργων και τα Αστυνομικά Τμήματα άρχισαν να στέλνουν έγγραφα στα θέατρα της περιοχής τους που έπαιζαν επιθεωρήσεις, ζητώντας να αφαιρεθούν οι σκηνές που σατίριζαν «πολιτικά εν γένει και επίσημα πρόσωπα». 

Η «Ακρόπολις» στο φύλλο  της 19ης Αυγούστου έγραφε ότι δόθηκε  προθεσμία τεσσάρων ημερών για το «ψαλίδι» και προειδοποιούσε τους υπεύθυνους των θεάτρων ότι εάν δεν συμμορφώνονταν «προς τας υποδείξεις» θα ακολουθούσε ποινική δίωξη.

Ο Βενιζέλος ήταν στη δύση του .Η κατάσταση ήταν έκρυθμη μετά το οικονομικό κραχ του 1929, και η δυσαρέσκεια στο πρόσωπο του Ελευθερίου Βενιζέλου και των Φιλελευθέρων ήταν έντονη.

Τα 2 μεγάλα σκάνδαλα της εποχής ήταν η υπερτιμολόγηση του ψωμιού και η νοθευμένη κινίνη. Το σκάνδαλο του βενιζελικού Κινίνου είχε πάρει τεράστιες διαστάσεις, όπως και το σύνθημα «Κάτω οι κλέφτες».
 


Το θέατρο Περοκέ ήταν κατάμεστο όπως κάθε βράδυ.
 

Ο 27χρονος τότε, Βασίλης Αυλωνίτης, είχε βγει στην σκηνή, με το νούμερο «Κοσμογονία», που έκανε  σατιρικό… απολογισμό, «της δημιουργίας νέων αξιών και φυσιογνωμιών κατά την εποχήν αυτήν».

Ο   Αυλωνίτης, κατ’ απαίτηση του κοινού («μπιζάρισμα») είχε επιστρέψει στη σκηνή για  τέταρτη φορά τραγουδώντας το κουπλέ του νούμερου , που έλεγε: «Απ’ το Βενιζέλο βγήκε η αλήθεια από τους υπουργούς τα κολοκύθια.
Από τον πόλισμαν βγήκε το πλημμέλημα κι απ’ το Μαρή βγήκε το έλλειμμα . Από τον Γαλόπουλο η αθωότης  και από το φιλότιμο ο Καραπαναγιώτης».
 


Ο Μαρής ήταν , υπουργός Οικονομικών , ο Ευστράτιος Γαλόπουλος, διευθυντής του Χημείου του Κράτους και ο Βύρων Καραπαναγιώτης, υπουργός Συγκοινωνιών και μετέπειτα Εσωτερικών.

Ξαφνικά σηκώθηκαν από τις πρώτες θέσεις 4 άντρες. 

Όρμησαν στη σκηνή, έριξαν κάτω τα σκηνικά και ο ένας εξ αυτών έβγαλε περίστροφο και πυροβόλησε τον Αυλωνίτη, αλλά η σφαίρα βρήκε τον τεχνικό του θεάτρου Παναγιώτη Μωραΐτη.


 

Οι πυροβολισμοί συνεχίστηκαν και τραυματίστηκαν ο λογιστής, ένας ηλεκτρολόγος και μια ηθοποιός. 

Τους Μπράβους τους έπιασε ο κόσμος που τους παρέδωσε στην Αστυνομία.
 

Την επομένη του εγκλήματος η εφημερίδα «Ελεύθερος Ανθρωπος», έγραψε ότι ο διευθυντής της Αστυνομίας, Νάσκος που οι συγγραφείς κάλεσαν, να παρακολουθήσει την παράσταση, (μετά την αστυνομική διαταγή για περικοπή σατιρικών σκηνών), «ωμολόγησε ότι ουδεμία επιλήψιμος σκηνή υπήρχεν εις το όλον έργον» , αλλά επέστησε, «την προσοχήν των συγγραφέων επί του ενδεχομένου μιας ομαδικής εναντίον του θεάτρου επιθέσεως». 


«Εάν κανένα βράδυ σας επιτεθούν τίποτε μπράβοι εγώ απεκδύομαι πάσης ευθύνης», είχε δηλώσει.


Το Περοκέ μετά από λίγες μέρες, συνέχισε κανονικά τις παραστάσεις του αλλά η επιθεώρηση είχε λογοκριθεί προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοια σκηνικά.



Ο Αυλωνίτης έκανε χρόνια να ξαναβγεί σε αθηναϊκή σκηνή.





Πηγή



ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Επιπλέον σας τονίζουμε ότι το ιστολόγιο λειτουργεί σε εθελοντική βάση και ως εκ τούτου τα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.

1 σχόλιο:

  1. Ενα μπουρδελο και μισο [!!!] ηταν και εκεινη η ''στημενη'' εποχη και δουλευαν τον κοσμακι ο ασιατισμος μαζι με τον αδελφο του τον ευνουχισμο.[οι παπουδες μου και οι γιαγιαδες μου μεχουν πει τρομερες ιστοριες που καταγραφηκαν οπως και αλλοι μη συγγενεις].

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΕΣΤΕ ΜΑΣ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΜΗΝ ΜΕΝΕΤΕ ΣΙΩΠΗΛΌΙ