Τρίτη, 4 Ιουλίου 2017

"Στημένη" η ένταση με το τουρκικό πειρατικό


 


"Στημένη" η ένταση με το τουρκικό πειρατικό


 Εντελώς αδικαιολόγητη είναι η προσπάθεια του ΥΠΕΞ της Τουρκίας, του τουρκικού ΓΕΕΘΑ αλλά και των ΜΜΕ της γειτονικής χώρας να κλιμακώσουν την ένταση μετά το επεισόδιο με πραγματικά πυρά που σημειώθηκε τη Δευτέρα ανοικτά της Ρόδου, όταν ελληνική ακταιωρός άνοιξε πυρ κατά τουρκικού πλοίου, υπόπτου για μεταφορά παράνομου φορτίου.


Το 2010 ο Χαλούκ Σαμί Καλκαβάν ήταν κυβερνήτης του δεύτερου σκάφους στην αποστολή του Μαβί Μαρμαρά με ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα της Παλαιστίνης, όταν ο στολίσκος δέχθηκε επίθεση από τις ειδικές δυνάμεις του ΙσραήλΤο τουρκικό εμπορικό Μ/V ACT είχε αποπλεύσει από την Αλεξανδρέτα με προορισμό το Ισμίτ (Νικομήδεια), όταν έξω από τη Ρόδο οι ελληνικές λιμενικές αρχές ζήτησαν από το πλήρωμα να δέσει στο λιμάνι του νησιού προκειμένου να πραγματοποιηθεί νηοψία.

Ο καπετάνιος του πλοίου Χαλούκ Σαμί Καλκαβάν αρνήθηκε να εκτελέσει τις εντολές και κατευθύνθηκε προς τα τουρκικά χωρικά ύδατα. 


Η ελληνική ακταιωρός έβαλε με 16 βλήματα κατά του σκάφους, το οποίο τελικά πέρασε τη νοητή γραμμή και εισήλθε στα τουρκικά νερά. Αμέσως ειδοποιήθηκαν οι τουρκικές Αρχές, οι οποίες, όπως και οι ελληνικές, γνώριζαν το παρελθόν τόσο του καπετάνιου όσο και του ιδιοκτήτη του σκάφους.

Το 2010 ο Χαλούκ Σαμί Καλκαβάν ήταν κυβερνήτης του δεύτερου σκάφους στην αποστολή του Μαβί Μαρμαρά με ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα της Παλαιστίνης, όταν ο στολίσκος δέχθηκε επίθεση από τις ειδικές δυνάμεις του Ισραήλ, με αποτέλεσμα πολλοί Τούρκοι να σκοτωθούν και οι υπόλοιποι να συλληφθούν. Μεταξύ των συλληφθέντων ήταν και ο καπετάνιος Χαλούκ Σαμί Καλκαβάν.

Λίγο αργότερα έγινε γνωστό πως τα τουρκικά σκάφη της αποστολής ήταν μισθωμένα από τουρκική ΜΚΟ, γνωστή στις υπηρεσίες των χωρών της ανατολικής Μεσογείου για τις σχέσεις της με την τουρκική MIT αλλά και την παλαιστινιακή οργάνωση Χαμάς. 


Το 2012 το Μ/V ACT υποχρεώθηκε από τις ελληνικές Αρχές να παραμείνει για έλεγχο στο λιμάνι του Πειραιά για τεχνικούς λόγους, όπως αναφέρεται, αλλά πάρα ταύτα κάποια στιγμή απέπλευσε απροειδοποίητα κι εξαφανίστηκε.

Το 2013 το αδελφό πλοίο του ιδίου ιδιοκτήτη με την ονομασία «Ζεινάπ Ντουντάρ» βρισκόταν στο λιμάνι της Αλεξανδρέτας, όταν οι Αρχές προέβησαν σε νηοψία και ανακάλυψαν 3.400 όλμους. Οι όλμοι προέρχονταν από την Ουκρανία και είχαν προορισμό την Υεμένη. Τα χαρτιά του πλοίου έδειχναν πως μετέφερε κουζινικά.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Cumhuriyet» της ίδιας ημέρας, μετά την πιστοποίηση του παράνομου φορτίου παρενέβη ο αδελφός του ιδιοκτήτη και βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος AKP Αμντουραχίμ Ντουντάρ. 


Τότε η Υεμένη απέστειλε σημείωμα σύμφωνα με το οποίο οι όλμοι όντως ήταν αγορασμένοι από την ίδια και η υπόθεση έληξε με την επιβολή ενός μικρού προστίμου για το «λάθος» που διαπιστώθηκε στα επίσημα χαρτιά του πλοίου που πιστοποιούσαν ότι μετέφερε κουζινικά.


Το φορτηγό πλοίο με τους 3.400 όλμους
Το φορτηγό πλοίο με τους 3.400 όλμους




To δημοσίευμα της «Cumhuriyet» το 2013
To δημοσίευμα της «Cumhuriyet» το 2013


Είναι προφανές πως τα δύο πλοία του συγκεκριμένου ιδιοκτήτη, που είναι ο Γιουσούφ Ντουντάρ, συγγενής του Αμντουραχίμ Ντουντάρ, βουλευτή του κυβερνώντος κόμματος του Ταγίπ Ερντογάν, παρακολουθούνται στενά από τις μυστικές υπηρεσίες των χωρών της αν. Μεσογείου. Είναι, επίσης, προφανές πως αυτές οι υπηρεσίες είχαν κάποια πληροφορία για το φορτίο που μετέφερε το M/V ACT από την Αλεξανδρέτα στη Νικομήδεια.

Το τουρκικό ΓΕΕΘΑ αμέσως μετά το συμβάν απέστειλε μία πυραυλάκατο και δύο ακταιωρούς της τουρκικής ακτοφυλακής στην περιοχή και όχι τρία πολεμικά πλοία, όπως λανθασμένα αναφέρθηκε στον ελληνικό Τύπο. Η παρουσία των τριών αυτών σκαφών κατέδειξε πως και οι ίδιοι οι Τούρκοι γνώριζαν πολύ καλά την πραγματική εικόνα. Στη συνέχεια οι επίσημες ανακοινώσεις του τουρκικού ΥΠΕΞ και του τουρκικού ΓΕΕΘΑ που ανέδειξαν το ζήτημα ήταν φανερά «κατασκευασμένες» για τη δημιουργία εντυπώσεων.

Είναι προφανές ότι δεν υπήρξε θερμό επεισόδιο, διότι δεν παρατηρήθηκε ούτε μια στιγμή εμπλοκή πολεμικών σκαφών ή άλλων δυνάμεων της Ελλάδας ή της Τουρκίας, αλλά επρόκειτο για μια περίπτωση κλασικής πειρατείας με ένα τουρκικό εμπορικό πλοίο γνωστό για τις παράνομες δραστηριότητές του. Είναι, επίσης, φανερό πως η διαπλοκή του ιδιοκτήτη του σκάφους με τον βουλευτή του κυβερνώντος κόμματος προσέδωσε πολιτική χροιά στην υπόθεση.

Προφανέστερο, όμως, όλων είναι ότι ο βετεράνος σε παράνομες δραστηριότητες καπετάνιος του πλοίου ήρθε αμέσως σε επαφή με το CNN Turk προκειμένου να προσδώσει «πατριωτικό χαρακτήρα» στις παράνομες ενέργειές του, με αποτέλεσμα η ιστορία να φουντώσει και να προσλάβει τις διαστάσεις που γνωρίζουμε. Το M/V ACT έδεσε τελικά στο λιμάνι της Μαρμαρίδας και παραμένει άγνωστο το εάν και κατά πόσον οι Αρχές ερεύνησαν το φορτίο του.



Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, πως τα στοιχεία για το σεσημασμένο παρελθόν του συγκεκριμένου πλοίου, του καπετάνιου του και του ιδιοκτήτη του έγιναν γνωστά από τουρκικές πηγές που δεν πρόσκεινται στον Ταγίπ Ερντογάν και το κόμμα του αλλά στην αντιπολίτευση, και πως αυτά τα στοιχεία έκαναν τον γύρο του διαδικτύου πολύ γρήγορα, οπότε δεν υπήρχε κανένα ελαφρυντικό για τους καθεστωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς της Τουρκίας να αναδείξουν το συμβάν σε ένα δήθεν μείζον ζήτημα στη θαλάσσια περιοχή ανοικτά της Ρόδου.



Πηγή



ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Επιπλέον σας τονίζουμε ότι το ιστολόγιο λειτουργεί σε εθελοντική βάση και ως εκ τούτου τα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.

5 σχόλια:

  1. Όλες οι κόντρες Τουρκίας -Ελλάδας είναι στημένες!!! Ξεπουλάνε τον τόπο και μας δείχνουν τους Τούρκους. Είναι κτήνη.

    peri

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΜΕΝΟ ΟΜΩΣ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΤΟ ΧΑΡΗΚΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΤΗΝ ΩΡΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΟ ΤΩΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΜΕΤΩΠΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΑ ΟΠΛΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΡΩΣΟΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ΣΩΣΤΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΑΚΟΜΑ ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΑ ΟΠΛΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΡΩΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΠΑΖΑΡΕΜΑ

      Διαγραφή
  3. Ολοι οι ηγετες ειναι επιλογη των κοσμοκρατορων. Αρα ολοι ειναι μια παρεα.
    Αρα ειναι συγκοινωνουντα δοχεια στην διαθεση του κοσμοκρατορα.
    Μολις τους πει ο κοσμοκρατορας να φοβισουν τους Ελληνες για να εξυπηρετηθουν τα συμφεροντα του, τοτε μπαινει στην μεση ο τουρκος δουλος.
    Ολα μια θεατρικη παρασταση.
    Αλλωστε η τουρκια ειναι κρατος φτιαγμενο απο τους οβριους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΕΣΤΕ ΜΑΣ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΜΗΝ ΜΕΝΕΤΕ ΣΙΩΠΗΛΌΙ