Σάββατο, 27 Μαΐου 2017

Τα "Malta Files" καίνε τον Γιλντιρίμ





Τα "Malta Files" καίνε τον Γιλντιρίμ

Επιμέλεια: Χρήστος Μαζάνης


Σ' ένα τεράστιο οικονομικό σκάνδαλο φέρεται πως εμπλέκεται ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Μπιναλί Γιλντιρίμ, εκλεκτός του προέδρου Ερντογάν.


Δύο ιστοσελίδες, η ρουμανική theblacksea.eu και η γαλλική mediapart.fr, φέρνουν στο φως τα «Malta Files» και μιλούν για περιουσία μαμούθ της οικογένειας του πρωθυπουργού της χώρας, η οποία ξεπερνά τα 130 εκατομμύρια δολάρια και «απλώνεται» στην Ολλανδία και τη Μάλτα.

 Ο Μπιναλί Γιλντιρίμ
Ο Μπιναλί Γιλντιρίμ


Σημειώνεται πως έρευνα αναφορικά με την περιουσία του Μπιναλί Γιλντιρίμ διεξάγει η αρμόδια ευρωπαϊκή επιτροπή (EIC) στο πλαίσιο ελέγχου των Malta Files.Στην οικογενειακή επιχείρηση του ενός από τους στενότερους συνεργάτες του Ερντογάν, ανήκουν 11 πλοία με ξένη σημαία, εντεταγμένα σε ένα δίκτυο μυστικών εταιρειών στη Μάλτα, την Ολλανδία και τις Ολλανδικές Αντίλλες - συγκεκριμένα στο Κουρακάο.



Δύο ιστοσελίδες, η ρουμανική theblacksea.eu και η γαλλική mediapart.fr φέρνουν στο φως τα «Malta Files» και μιλούν για περιουσία μαμούθ της οικογένειας του πρωθυπουργού της ΤουρκίαςΠαρά το γεγονός ότι αρκετά από τα στοιχεία, ειδικά αυτά που βρίσκονται σε φορολογικούς... παραδείσους, παραμένουν στη σκιά, τα πρακτορεία αποκαλύπτουν ότι ο γιος του Γιλντιρίμ, η κόρη του, ο θείος του και τα ανίψια του έχουν αγοράσει 7 ακίνητα στην Ολλανδία, ύψους άνω των 2,5 εκατ. δολαρίων. Στη μία περίπτωση, μάλιστα, πλήρωσαν μετρητά.

Η έρευνα αποκάλυψε ακόμα τον τρόπο με τον οποίο ο Γιλντιρίμ χρησιμοποίησε μία από αυτές τις ολλανδικές εταιρείες για να δωρήσει ανώνυμα 600.000 ευρώ στον Δήμο Pendik, κοντά στην Κωνσταντινούπολη. Τα κεφάλαια αυτά χρησιμοποιήθηκαν για την αναδόμηση νέου τζαμιού. Μάλιστα, υπάρχουν υποψίες ότι στις Νήσους Μάρσαλ αλλά και στον Παναμά εδρεύουν και άλλες τέτοιες επιχειρήσεις. 


Ο δεύτερος ισχυρότερος άνδρας της Τουρκίας


Η έρευνα αποκαλύπτει, επίσης, τον τρόπο, με τον οποίο η ναυτιλιακή offshore της οικογένειας αναπτύχθηκε ταχύτατα και σε συνάρτηση με την «επαγγελματική ανέλιξη» του Μπιναλί Γιλντιρίμ, ο οποίος έφθασε να γίνει ο δεύτερος ισχυρότερος άνδρας της Τουρκίας.



Ο Τούρκος πρωθυπουργός μπήκε στον χώρο της ναυτιλίας το 1994, όταν διοικούσε τη δημοτική εταιρεία «Istanbul Fast Ferries». 

Απολύθηκε, όμως, το 2000 όταν αποκαλύφθηκε ότι έδωσε το συμβόλαιο για τις καντίνες στο γιο του, Γιλμάν Ερένς, χωρίς διαγωνισμό.

Το εν λόγω σκάνδαλο, όμως, δεν φαίνεται να έκανε κακό στην καριέρα του Γιλντιρίμ. 

Μόλις έναν χρόνο αργότερα μπαίνει για πρώτη φορά στον πολιτικό στίβο και εντάσσεται στο Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP), που ιδρύθηκε από τον «σουλτάνο» Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.



Για περίπου 12 χρόνια -με κάποιες μικρές διακοπές- ο Γιλντιρίμ ηγήθηκε του Υπουργείου Μεταφορών. Και παρότι κατά τη διάρκεια της θητείας του η αντιπολίτευση ζήτησε εξηγήσεις για τις οικογενειακές του επιχειρήσεις, ο πολιτικός αρνήθηκε πεισματικά να απαντήσει.

Ο Τούρκος πρωθυπουργός μπήκε στον χώρο της ναυτιλίας το 1994 όταν διοικούσε τη δημοτική εταιρία Istanbul Fast Ferries
Το μόνο δημόσιο σχόλιο που έχει κάνει επίσημα για τις επιχειρήσεις του ήταν τον Μάρτιο του 2013 όταν είπε σε δημοσιογράφο του CNN Τurk ότι μεταβίβασε τη ναυτιλιακή εταιρεία στα παιδιά του. Δεν έδωσε, όμως, περισσότερες πληροφορίες. 

Σήμερα, τα πλοία της οικογένειας Γιλντιρίμ πλέουν στη Μεσόγειο, γύρω από το Μπάρι της Ιταλίας, στα ελληνικά νησιά και στις νότιες ακτές της Ισπανίας. Το κάθε ένα από αυτά κοστολογούνται μεταξύ 2 και 3 εκατ. δολαρίων.


Τα πλοία χρηματοδοτούνται με τεράστια δάνεια από ελβετικές και τουρκικές τράπεζες

Τουλάχιστον τέσσερα από τα πλοία αυτά χρηματοδοτούνται με τεράστια δάνεια από ελβετικές και τουρκικές τράπεζες, συμπεριλαμβανομένης μίας κρατικής. 

Κανείς από την οικογένεια δεν έχει απαντήσει σε αλλεπάλληλες ερωτήσεις για τα... έργα και ημέραι της «South Seas Shipping».



Αλλά ακόμα και αυτά είναι ελάχιστα μπροστά σε όσα έχει η οικογένεια στην ολλανδική εταιρεία. Εκεί, τα περιουσιακά στοιχεία ξεπερνούν συνολικά τα 130 εκατ. ευρώ. 

Η theblacksea.eu προσπάθησε να επικοινωνήσει με διάφορους από τους εμπλεκόμενους, αλλά κανείς δεν ήθελε να απαντήσει για το θέμα...


Πηγή



ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Επιπλέον σας τονίζουμε ότι το ιστολόγιο λειτουργεί σε εθελοντική βάση και ως εκ τούτου τα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.

1 σχόλιο:

ΠΕΣΤΕ ΜΑΣ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΜΗΝ ΜΕΝΕΤΕ ΣΙΩΠΗΛΌΙ