Τετάρτη, 3 Μαΐου 2017

Τοξική βόμβα




Ένα ταξί με πάνω από ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα στο κοντέρ δεν είναι και το πιο... φιλικό στο περιβάλλον προκαλώντας κλιματική ασφυξία σε όσους κατοικούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 

Να σημειώσουμε πως αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν σχεδόν 14.000 ταξί μόνο στην Αθήνα, όπου μεγάλος αριθμός αυτών εκπέμπει πολύ ψηλούς ρύπους, λόγω παλαιότητας (π.χ. euro 1-2-3-4). Στην περίπτωση που ψηφιστεί το νομοσχέδιο και αυξηθεί και άλλο η ηλικία των ταξί θα μιλάμε ξεκάθαρα για... τοξική βόμβα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την δημόσια υγεία. 





Από μια κυβέρνηση και έναν υπουργό, που αποτελούν οι ίδιοι ΤΟΞΙΚΗ ΒΟΜΒΑ ΜΕΓΑΤΟΝΩΝ, μόνον τοξική παραγωγή επικίνδυνων τοξικών νομοσχεδίων για την δημόσια υγεία και το Έθνος, μπορούμε να περιμένουμε.


Καλλιόπη Σουφλή


Υ.Γ. Βλέπεις μούρη Σπίρτζη, όπου η τοξικότητα της χυδαιότητας, κτυπάει κόκκινο.


Τοξική βόμβα



Στα τέλη του 2016 οι δηλώσεις του Γιώργου Καμίνη στην διάσκεψη των Δημάρχων στο Μεξικό περί απαγόρευσης των οχημάτων με κινητήρες diesel από το 2025, άναψε... φωτιές (διαβάστε το σχετικό άρθρο πατώντας ΕΔΩ). 



Στόχος όπως έγινε τότε γνωστό, η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

 
Αντί η Κυβέρνηση να δώσει κίνητρα για αγορά οχημάτων φιλικών προς το περιβάλλον, σκέφτεται να παρατείνει τη χρήση τους σε βάρος της δημόσιας υγείας...καθώς τα οχήματα που εφοδιάζονται με πετρελαιοκινητήρες εκπέμπουν υψηλούς ρύπους, κάτι που γνωρίζουν όλοι όσοι ασχολούνται με το αυτοκίνητο. 


Καθόλου τυχαίο δεν είναι το γεγονός πως οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σταματήσει την εξέλιξη των πετρελαιοκινητήρων και πλέον επενδύουν χρήματα σε εναλλακτικές μορφές καυσίμου (φυσικό αέριο, ρεύμα κ.λ.π) και φυσικά στην βενζίνη.  


Με την ηλικία του στόλου των οχημάτων ταξί να μεγαλώνει διαρκώς και την ατμόσφαιρα να επιβαρύνεται, έρχεται να προστεθεί ακόμα ένα νομοσχέδιο (θα κατατεθεί τις επόμενες εβδομάδες) του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το οποίο όπως αποδεικνύεται θα είναι εις βάρος της δημόσιας υγείας.




Συγκεκριμένα η Κυβέρνηση θέλει να περάσει νομοσχέδιο που θα αυξήσει σημαντικά την μέγιστη ηλικία των οχημάτων ταξί. 

Έτσι από τα 15-18 έτη (ανάλογα με τον κυβισμό) που είναι σήμερα θα πάει στα 22.


 

Ένα ταξί με πάνω από ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα στο κοντέρ δεν είναι και το πιο... φιλικό στο περιβάλλον προκαλώντας κλιματική ασφυξία σε όσους κατοικούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 

Να σημειώσουμε πως αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν σχεδόν 14.000 ταξί μόνο στην Αθήνα, όπου μεγάλος αριθμός αυτών εκπέμπει πολύ ψηλούς ρύπους, λόγω παλαιότητας (π.χ. euro 1-2-3-4). Στην περίπτωση που ψηφιστεί το νομοσχέδιο και αυξηθεί και άλλο η ηλικία των ταξί θα μιλάμε ξεκάθαρα για... τοξική βόμβα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την δημόσια υγεία. 


Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα, ενός καινούργιου αυτοκινήτου το οποίο εκπέμπει 20 φορές λιγότερα μικροσωματίδια από ένα όχημα ηλικίας 15 ετών που εφοδιάζεται με κινητήρα diesel. Στο σύνολο δε των ρύπων (αν προσθέσουμε και τα υπόλοιπα στοιχεία όπως CO, HC κ.ά) που βγαίνουν από την εξάτμιση οι εκπομπές είναι τεράστιες, ιδίως αν συνυπολογίσουμε τα χιλιάδες οχήματα.

Γνώριμη εικόνα με μαύρο καπνό να βγαίνει από την εξάτμιση...
 
 
Γνώριμη εικόνα με μαύρο καπνό να βγαίνει από την εξάτμιση...


Από τα 12 στα 22 έτη!
 


Αξίζει να σημειώσουμε πως το 2002, δηλαδή λίγο πριν του Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας είχαν Ο στόλος των ταξί είναι ο γηραιότερος στην Ε.Ε. δοθεί κίνητρα αντικατάστασης. 
Τότε η μέγιστη ηλικία των ταξί ήταν από 10-12 έτη. 


Πέντε χρόνια αργότερα η ηλικία... άλλαξε στα 12-12 ενώ το 2012 και πάλι είχαμε αύξηση της ηλικίας στα 15-18 (έχει να κάνει με τον κυβισμό) έτη. 
Πλέον οδεύουμε στα 22 έτη ανεξαρτήτου κυβισμού και ο... Θεός ας βάλει το χέρι του. 


Στην πράξη αυτό σημαίνει πως θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν τα οχήματα που είναι για... παλιοσίδερα καθώς η συντήρηση που γίνεται, φτάνει μόνο για να μπορούν να κυκλοφορούν και να... ανοιγοκλείνουν οι πόρτες τους.

Ποιο είναι άραγε το σκεπτικό του Υπουργού Χρήστου Σπίρτζη;
 
 
Ποιο είναι άραγε το σκεπτικό του Υπουργού Χρήστου Σπίρτζη;


Τα νοικιάρικα...


 

Αυτή τη στιγμή ένα μεγάλο ποσοστό ταξί που κυκλοφορούν στους δρόμους, αφορά οδηγούς που τα νοικιάζουν για να βγάλουν το μεροκάματο, καθώς η κρίση έχει δημιουργήσει μία διαφορετική αγορά. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, κάτοχοι άδειας ταξί, τις νοικιάζουν σε ενδιάμεσους οι οποίοι με τη σειρά τους Ο ιδιοκτήτης νοικιάζει, ο... ενδιάμεσος υπενοικιάζει και ο οδηγός βγάζει ένα μικρό μεροκάματο. 

Φυσικά κανείς δεν νοιάζεται για την δημόσια υγεία...υπενοικιάζουν το όχημα (με την άδεια) σε δύο οδηγούς (12ωρες βάρδιες) από τους οποίους λαμβάνουν 25 ευρώ έκαστος (κατά μέσο όρο).

Από αυτά που λαμβάνουν, τα 25 ευρώ τα δίνουν στον κάτοχο της άδειας (δηλαδή 750 το μήνα, άρα 9.000 ευρώ το χρόνο) και με τα υπόλοιπα βγάζουν το κόστος συντήρησης, ασφάλειας, κ.λπ.  



Αυτός είναι και ο λόγος που βλέπουμε πολλά ταξί να κυκλοφορούν σε άθλια κατάσταση και χωρίς τα στοιχειώδη που αφορούν την καθαριότητα καθώς μεγάλο ποσοστό αυτών είναι τα λεγόμενα "νοικιάρικα". 


Όσον αφορά την αδυναμία αγοράς καινούργιου ταξί εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, θα μπορούσε κάλλιστα η Κυβέρνηση να δώσει κίνητρα (με μειωμένους φόρους κατά την αγορά) στους επαγγελματίες για οχημάτων φιλικά στο περιβάλλον. Με αυτό τον τρόπο θα βοηθούσε και τους επαγγελματίες να μειώσουν σημαντικά τα έξοδά τους, ενώ θα γινόταν πολύ καλύτερη και η εικόνα του συγκεκριμένου κλάδου τόσο σε πελάτες όσο και σε επισκέπτες από το εξωτερικό.  

 
Η διαφορά ρύπων (γρ./χλμ.) αναμεσα σε ταξί 15 ετών και καινούργιο
  • Εκπέμπει 28% περισσότερο CO
  • Εκπέμπει 525% περισσότερο NΟx
  • Εκπέμπει 167% περισσότερο HC

Πηγή



ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Επιπλέον σας τονίζουμε ότι το ιστολόγιο λειτουργεί σε εθελοντική βάση και ως εκ τούτου τα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.

1 σχόλιο:

  1. Τα παλια ταξί καταναλώνουν περισσότερο πετελαιο.
    Το πετρελαιο είναι των εργοστασίων της πετρόλα δηλ. τού λάτση και της μότορ όιλ δηλ. των βαρδινογιανναίων.
    Αρα δεν ειναι μονο θέμα ψηφων των ταξιτζήδων, αλλά και υπέρ των κερδών τού κυρ-σπυρου λάτση και των βαρδινογιανναίων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΕΣΤΕ ΜΑΣ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΜΗΝ ΜΕΝΕΤΕ ΣΙΩΠΗΛΌΙ