Τετάρτη, 19 Απριλίου 2017

ΕΚΤΑΚΤΟ: Στο Σαραντάπορο συνετρίβη το «αρχαίο» UH-1H της ΑΣ - 4 νεκροί - Μια υπαξιωματικός επέζησε - Νεκρός και ο υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς (upd 5)





ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΚΟΜΜΕΝΑ ΚΑΛΩΔΙΑ ΤΗΣ ΔΕΗ - ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΠΕΣΕ ΕΠΑΝΩ ΤΟΥΣ





Μεγάλη απώλεια για τις Ένοπλες Δυνάμεις.
Καλό Παράδεισο. Καλή δύναμη στους οικείους τους.


Καλλιόπη Σουφλή

του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου


Στο Σαραντάπορο της Ελασσόνας εντοπίστηκαν τα συντρίμμια από το μεταφορικό ελικόπτερο UH-1H που το πρωί σήμερα χάθηκε από τα ραντάρ, ενώ εκτελούσε πτήση από την Λάρισα με κατεύθυνση βόρεια προς την Κοζάνη. 

Νεκροί είναι ο υποστράτηγος Ιωάννης Τζανιδάκης, ο Συνταγματάρχης Τεθωρακισμένων Θωμάς Αδάμου, ο Ταγματάρχης Αεροπορίας Στρατού Δημοσθένης Γούλας και ο Υπολοχαγός Αεροπορίας Στρατού Κωνσταντίνος Χατζής.


Τραυματισμένη αλλά εκτός κινδύνου εντοπίστηκε η αρχιλοχίας Αεροπορίας Στρατού Βασιλική Πλεξίδα.

Τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης (19.04.2017) χάθηκε από τα ραντάρ με πέντε επιβαίνοντες.


Εντοπίστηκαν νεκροί οι τέσσερις από τους επιβαίνοντες του στρατιωτικού ελικοπτέρου.  

Βρέθηκαν πεσμένα καλώδια από κολώνα της ΔΕΗ στο σημείο, άγνωστο αν έπεσε πάνω τους το ελικόπτερο ή αν τα παρέσυρε.

Δύο αστυνομικοί που εκτελούσαν περιπολία στην περιοχή που είδαν το ελικόπτερο να πέφτει.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι αστυνομικοί είδαν το ελικόπτερο και αντιλήφθηκαν ότι αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα. 

Ήταν αυτοί που ενημέρωσαν για το σημείο όπου πιθανότατα έχει χαθεί, αλλά και οι πρώτοι που έσπευσαν στην περιοχή όπου τελικά εντοπίστηκαν τα συντρίμμια του ελικοπτέρου.

Υπενθυμίζεται πως στο ελικόπτερο που εκτελούσε πτήση από τη Λάρισα στην Κοζάνη επέβαιναν 5 άτομα, ανάμεσά τους και ο υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς Ιωάννης Τζανιδάκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες το ελικόπτερο το πετούσε ο υποδιοικητής του 1ου ΤΕΑΣ

Ξεκίνησε από το Στεφανοβίκειο της Μαγνησίας με προορισμό τη Λάρισα, έχοντας τρεις επιβαίνοντες. Από εκεί επιβιβάστηκαν άλλα δύο άτομα και το ελικόπτερο απογειώθηκε με προορισμό την Κοζάνη που δεν έφτασε ποτέ...


Όπως αναφέρει ανακοίνωση του ΓΕΣ, το ίχνος του ελικόπτερου Χιούι (UH-1H) χάθηκε στις 07:50 το πρωί.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ με θέμα «Πτώση Ελικοπτέρου του ΣΞ»: «Την Τετάρτη 19 Απριλίου 2017 πρωινές ώρες, ελικόπτερο του ΣΞ τ. UH-1H, με πέντε (5) επιβαίνοντες, το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένη πτήση από τη Λάρισα στην Κοζάνη, κατέπεσε στην περιοχή Σαρανταπόρου Ελασσόνας.

Αναλήφθηκε άμεσα επιχείρηση έρευνας-διάσωσης, υπό τον συντονισμό του ΕΘΚΕΠΙΧ/ΓΕΕΘΑ με παρουσία της Πολιτικής και Στρατιωτικής ηγεσίας.
Από την επιτόπια έρευνα εντοπίστηκαν τέσσερις (4) σοροί επιβαινόντων, οι οποίες και ταυτοποιήθηκαν ως του Υποστρατήγου Ιωάννη Τζανιδάκη, του Συνταγματάρχη (ΤΘ) Θωμά Αδάμου, του Ταγματάρχη (ΑΣ) Δημοσθένη Γούλα και του Υπολοχαγού (ΑΣ) Κωνσταντίνου Χατζή.
Επίσης εντοπίστηκε τραυματισμένη εκτός κινδύνου η Αρχιλοχίας (ΑΣ) Βασιλική Πλεξίδα η οποία και διακομίζεται στο 424 ΓΣΝΣ Θεσσαλονίκης.
Ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Αλκιβιάδης Στεφανής μεταβαίνει στην περιοχή του ατυχήματος.
Η επιτροπή διερεύνησης έχει ήδη αναλάβει έργο στην περιοχή ατυχήματος».

Σε αυτή την περιοχή, στο Σαραντάπορο Ελασσόνας, εντοπίστηκαν τα συντρίμμια του ελικοπτέρου του Στρατού Ξηράς UH-1H: 

Στρατιωτικό ελικόπτερο του ίδιου τύπου (UH-1H) είχε καταπέσει το Φεβρουάριο του 2006 στην Καρυώτισσα Πέλλας με αποτέλεσμα το θάνατο των τεσσάρων μελών του πληρώματος.


Μήπως λοιπον τα ελικόπτερα αυτά παραείναι πλέον επικίνδυνα,για την ασφάλεια των παλλικαριών,και πρέπει να αποσυρθούν άμεσα.
Το Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης δικαίωσε τις οικογένειες δύο χειριστών ελικοπτέρου της Αεροπορίας Στρατού που έχασαν τη ζωή τους κατά τη συντριβή του στρατιωτικού ελικοπτέρου τύπου Χιούϊ (UH-1H) ΕΣ 622 της Αεροπορίας Στρατού που συνετρίβη τον Φεβρουάριο 2006 στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας κατά τη διάρκεια νυκτερινής εκπαιδευτικής πτήσης. 
Οι άτυχοι πιλότοι είχαν εγκλωβιστεί σε περιοχή με πυκνή ομίχλη με αποτέλεσμα το ελικόπτερο να συντριβεί στην προσπάθειά του να εκτελέσει αναγκαστική προσγείωση σε λοφώδη περιοχή.
Στις αγωγές εντοπίστηκαν μεταξύ άλλων παραβιάσεις κανονισμών κατά την οργάνωση και εκτέλεση των εκπαιδευτικών πτήσεων και έλλειψη επαρκούς εποπτείας ασφάλειας νυκτερινών πτήσεων.
Μετά από μακρά και σκληρή δίκη κατά τη διάρκεια της οποίας απαιτήθηκε εκτεταμένη τεχνική διερεύνηση και εξέταση της υπόθεσης σε βάθος, το Εφετείο Θεσσαλονίκης δικαίωσε τις οικογένειες των δύο πιλότων, έκρινε υπεύθυνο για το ατύχημα το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και επιδίκασε σημαντικά ποσά χρηματικής ικανοποίησης λόγω ψυχικής οδύνης στις οικογένειες των δύο αδικοχαμένων στρατιωτικών. 
Οι νεκροί τότε:
Ανθστής (ΑΣ) Καρδόπουλος Ευστάθιος του Σάββα, ετών 33, χειριστής ελικοπτέρου - κυβερνήτης,
Αλχίας (ΤΧ) Καστανίδης Ευάγγελος του Σωτηρίου, ετών 28, μηχανοσυνθέτης και
Επχίας (ΑΣ) Κάτσιας Αθανάσιος του Μάρκου, ετών 24, συγκυβερνήτης χειριστής ελικοπτέρου
Τα ελικόπτερα χρησιμοποιήθηκαν ευρύτατα στον πόλεμο του Βιετνάμ,ήδη από τον Απρίλιο του 1962, προτού επισήμως οι ΗΠΑ εμπλακούν στον πόλεμο αυτό. Τα πιο βελτιωμένα Χιούι με αυξημένη μεταφορική ικανότητα, τα UH-1H, όπως αυτά που ανήκουν στο στόλο της Ελληνικής Αεροπορίας Στρατού, άρχισαν να παράγονται για το στρατό των ΗΠΑ το 1967.
Το 1970, στο αποκορύφωμα των πολεμικών επιχειρήσεων στο Βιετνάμ, οι Αμερικανοί διέθεταν εκεί πάνω από 3.900 ελικόπτερα, από τα οποία τα δύο τρίτα ήταν Χιούι. Πάνω από 5.500 είχαν κατασκευάσει οι Αμερικανοί μέχρι τη λήξη της γραμμής παραγωγής το 1982.
Στην Ελλάδα τα ελικόπτερα αυτά πρωτοήρθαν το 1969. Αρχισαν τότε να παραδίδονται σταδιακά μέχρι το 1981 στην Αεροπορία Στρατού που ο στόλος της, με την παραλαβή μερικών ακόμα μεταχειρισμένων από το στρατό των ΗΠΑ το 1993, έφτασε να αριθμεί τα 101 Χιούι. Βεβαίως, σήμερα, στην ουσία δεν ξεπερνούν τα 35-40 τα πλήρως επιχειρησιακώς ενεργά, σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες, αυτά τα παλαίμαχα μεταφορικά ελικόπτερα.
Την 1η Ιουνίου 2004, το ανώτατο στρατιωτικό συμβούλιο του υπουργείου Αμυνας απέρριψε ως ασύμφορο λόγω παλαιότητας τον εκσυγχρονισμό των Χιούι που τίθενται πια σε διαδικασία απόσυρσης.Απο τότε είχαμε 2 πτώσεις και 7 θανάτους στελεχών. 
Στο βίντεο που ακολουθεί ο αδικοχαμένος υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς Ιωάννης Τζανιδάκης είναι ο καθήμενος δεξιά του δημάρχου, όπως βλέπουμε την οθόνη.
Το πλήρες όνομα του ελικοπτέρου είναι Bell UH-1H Iroquois (Huey) και προφέρεται "Ιροκουά" από την ομώνυμη φυλή των ιθαγενών της Βόρειας Αμερικής. Το "Χιούι" είναι ένα παρατσούκλι που έχει επικρατήσει και αποτελεί φωνητικό αναγραμματισμό των αρχικών UH-1. Πρόκειται για το πλέον επιτυχημένο στρατιωτικό ελικόπτερο στον κόσμο, καθώς κατασκευάστηκε σε τεράστιους αριθμούς και χρησιμοποιήθηκε από τον στρατό 48 και πλέον χωρών.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Bell 212 UH-1H 
Πλήρωμα 3-μελές
Επιβάτες 5 άτομα 
Μήκος ατράκτου 12,29 μέτρα 12,77 μέτρα
Ύψος 4,53 μέτρα
Διάμετρος στροφείου 14,63 μέτρα
Βάρος κενό 2.630 κιλά 2.336 κιλά
Μέγιστο βάρος 5.010 κιλά
Ταχύτητα 110 κόμβοι (204 χ.ΑΩ)
Αυτονομία 2 ώρες και 30 λεπτά 2
Εμβέλεια 494 χλμ
Κινητήρες 2 x Pratt & Whitney ΡΤ6Τ-6 των 985 ίππων



Πηγή



ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Επιπλέον σας τονίζουμε ότι το ιστολόγιο λειτουργεί σε εθελοντική βάση και ως εκ τούτου τα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.

1 σχόλιο:

  1. Πριν 2 χρόνια περίπου από θαύμα γλύτωσε στρατηγός με ίδιο τύπο ΕΠ όταν κατά την απογείωση παρουσιάστηκε απώλεια ισχύος και έπεσε πάνω σε σταθμευμένα οχήματα εντός του στρ/δου χωρίς να υπάρξουν ευτυχώς τραυματισμοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΕΣΤΕ ΜΑΣ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΜΗΝ ΜΕΝΕΤΕ ΣΙΩΠΗΛΌΙ