Σάββατο, 18 Μαρτίου 2017

SURVIVOR: Η δυστυχία του καναπέ, η κατάντια του Νεοέλληνα και η επέλαση της αποχαύνωσης



 
Στην πτωχευμένη Ελλάδα των μνημονίων η τηλεόραση είναι ο απόλυτος εκείνος παράγοντας που κρατά την κοινωνία σε καταστολή μέχρι την πλήρη εξαθλίωσή της.



Με την Ελλάδα να συνταράζεται από καθημερινά μικρά και μεγάλα προβλήματα, οικονομική κρίση, μετανάστευση, ελληνοτουρκικά, βλέπουμε την μάζα να στρέφεται και να ασχολείται καθημερινά με το… φαινόμενο Survivor.
 
Και όχι απλά να ασχολείται αλλά να πληρώνει και από τη τσέπη του για να συμμετέχουν σε…ψηφοφορίες!
«Μέσα Μαζικής Εξαπάτησης» στον βωμό των κλικ παίζουν καθημερινά εικόνες και θέματα με το show που (δυστυχώς), ήρθε για να μείνει.
Η τηλεόραση είναι ο βασιλιάς της μαζικής προπαγάνδας. Κατατάσσεται στα ψυχρά μέσα επικοινωνίας, που σημαίνει ότι δεν αφήνει στον θεατή περιθώριο να αναπτύξει τη φαντασία του. Ο θεατής προσλαμβάνει ψυχρά αυτό που βλέπει και το οποίο δεν μπορεί να το επεξεργαστεί με τη φαντασία του ή να το αμφισβητήσει.
Η τηλεόραση ως μονόδρομο μέσο μαζικής επικοινωνίας αναπτύχθηκε στην βιομηχανική εποχή όπου κυριάρχησαν οι κοινωνίες της μάζας.
Ο ψυχίατρος Δημήτρης Παπαδημητριάδης δίνει σημαντικές απαντήσεις για το… φαινόμενο της Ελληνικής Τv. H συνέντευξη δόθηκε στο thetoc.gr
 
 
Τι πιστεύετε για την επιτυχία και τις υψηλές θεαματικότητες του Survivor;
 
Καταρχάς είναι ψυχαγωγικό. Οι άνθρωποι αγαπούν την ψυχαγωγία. Επίσης αγαπούν την κλειδαρότρυπα, δηλαδή τη δυνατότητα να χαζεύουν τις ζωές των άλλων, με τους ανταγωνισμούς, τα μίση και τα πάθη τους, από την ασφάλεια του καναπέ. Σ’ ένα τέτοιο παιχνίδι, οι τηλεθεατές μπορούν να συγκρίνονται ανώδυνα με τους παίκτες που εμπλέκονται σε περίπλοκες καταστάσεις, στις οποίες οι ίδιοι είτε θα επιθυμούσαν να συμμετέχουν, είτε απεύχονται. 
 
Την ίδια στιγμή πρόκειται για ένα τηλεοπτικό προϊόν εύπεπτο, με οικείους προβληματισμούς που αφορούν στην ανθρώπινη διεπαφή και επομένως με την ευκολία της ταύτισης, μακριά από την περιπλοκότητα της ειδησεογραφικής επικαιρότητας, το ανιαρό αναμάσημα της δυσοίωνης οικονομικής πραγματικότητας της χώρας, την επαναληπτικότητα των πάνελ με τους ξυλόγλωσσους πολιτικούς και ειδήμονες, κ.ο.κ..
 
 Σε αυτό συμβάλλει κι η πραγματική ένδεια της Ελληνικής τηλεόρασης που δεν έχει να αντιπροσφέρει οτιδήποτε το αξιόλογο και το πρωτότυπο.
 
 
-Έχει σχέση με το ότι ο θεατής αισθάνεται ότι πρόκειται για κάτι αυθεντικό, όχι σαν την κατασκευή ενός σίριαλ;
 
Το Survivor αντικατοπτρίζει μια νοσταλγία για την αυθεντικότητα, την οποία ο τηλεθεατής έχει αποστερηθεί σφόδρα με τη χρονίζουσα τηλεοπτική κονσέρβα.
 
 Εισάγει φρέσκα πρόσωπα απέναντι στο μονοπώλιο των συνήθων υπόπτων τηλεπαρουσιαστών και λοιπών πρωταγωνιστών της μικρής οθόνης.
 
 Και μάλιστα ανθρώπους εντελώς τυχαίους, που διεγείρουν τους κρυφούς πόθους του μέσου τηλεθεατή για αυτόματη διασημότητα μέσα από το απόλυτο τίποτα, την οποία καλλιέργησε ο ναρκισσισμός και το life-style που σερβίρουν τα Μέσα Ενημέρωσης και η διαφήμιση από δεκαετιών.
 
 Λόγω της προσλαμβανόμενης διαδραστικότητας, ο θεατής έχει εδώ την ψευδαίσθηση της προσωπικής του επίδρασης επί των εξελίξεων και αισθάνεται λιγότερο παθητικός αποδέκτης. 
 
Ασφαλώς, τη συνταγή της επιτυχίας συμπληρώνει το ειδυλλιακό περιβάλλον, η καλοκαιρινή εικόνα πάνω στην εκπνοή ενός μάλλον έντονου χειμώνα, που απαντά στην ανάγκη του κουρασμένου Έλληνα να αποδράσει από τη ρουτίνα του, τουλάχιστον με τη φαντασία αφού δεν έχει, πλέον, πολλές και περισσότερο ρεαλιστικές δυνατότητες.
 
-Ποια ανάγκη μας καλύπτει το Survivor;

 
Την ανάγκη του ανήκειν, όσο και την ανάγκη μας να αποδράσουμε. Γινόμαστε εύκολα οπαδοί ομάδων, κομμάτων, κ.α. ορμώμενοι από τη βασική μας ανάγκη να συνυπάρχουμε με άλλους σε ομαδικές συνθήκες. Την ίδια στιγμή, επιθυμούμε να δραπετεύουμε από την καθημερινότητα με νέες συγκινήσεις. Με όχημα μικρούς, ιδεατούς ήρωες που αφαιρούν λίγο από το βάρος της τα-Γιατί πιστεύετε ότι κάποιος πάει στο Survivor;
Τον πλούτον πολλοί εμίσησαν, την δόξαν ουδείς, λέει ο λαός. Παιχνίδια με σημαντική τηλεθέαση και δημοσιότητα όπως αυτό υπόσχονται αυτόματη αναγνωρισιμότητα, ιδιαιτέρως ελκυστική στην εποχή μας όπου προβαλλόμενα πρότυπα είναι οι κάθε λογής επώνυμοι, ανεξάρτητα της αντικειμενικής τους υπόστασης.
 
 Βέβαια, η διασημότητα είναι ο κολασμός του άξιου και η τιμωρία του ταλέντου, αλλά στην ψηφιακή πραγματικότητα των κοινωνικών δικτύων και των ηλεκτρονικών μέσων, η αναγνωρισιμότητα μετράει – βραχυπρόθεσμα έστω -, το βάρος της σε χρυσό, διαψεύδοντας ακόμη και τη γνωστή λαϊκή ρήση. Από την άλλη, όπως έγραψε ο Μαρκ Τουέιν, “η δόξα είναι καπνός, η διασημότητα τυχαία, -Είμαστε μια φτωχοποιημένη χώρα που βλέπει φανατικά ένα παιχνίδι επιβίωσης. Έχετε κάποια ερμηνεία γιαυτό;
 
Από τη στιγμή που το “σκέφτομαι άρα υπάρχω” αντικαταστάθηκε με το “καταναλώνω άρα υπάρχω”, η απώλεια της δυνατότητάς μας να καταναλώνουμε όπως πριν μας καθιστά εξόριστους και περιττούς, απομονωμένους, ανήμπορους και οργισμένους. 
 
 
Ο ματαιωμένος εγωισμός του τηλεθεατή, μέτοχου της κατά τα άλλα ναρκισσιστικής, αλλά συνάμα φτωχοποιημένης, κοινωνίας μας, ανακουφίζεται μερικά μέσω της ταύτισης με τους παίκτες στο γυαλί. Γιατί αυτοί μοιάζουν να λειτουργούν ως προικισμένοι αντιπρόσωποί μας.
 
 
 Μας υποκαθιστούν σ’ ένα παρόμοιο με το δικό μας αγώνα όπου πρέπει να ικανοποιηθούν οι ουσιώδεις ανάγκες: της ασφάλειας, της κοινωνικής αποδοχής, της αυτοεκτίμησης και της αυτοπραγμάτωσης Έναν αγώνα που, όμως, λαμβάνει χώρα κάπου ανάμεσα στα διαλείμματα για διαφημίσεις μιας πληθώρας καταναλωτικών αγαθών (!).και το μόνο εγγυημένο πάνω στη γη είναι η λήθη”…λαίπωρης ύπαρξής μας.
 
Η τηλεόραση αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο μετάδοσης μηνυμάτων και ιδεών και αποτελεί ιδανικό μέσο για τη διάδοση της πολιτικής προπαγάνδας. Αρκετοί άνθρωποι θεωρούν ότι είναι αρκετά έξυπνοι και ότι μπορούν να παρακολουθήσουν αυτό το μαζικό όπλο καταστροφής.
 

Πρέπει να καταλάβουμε ότι η πραγματικότητα είναι εκτός του matrix που μας δημιουργούν τα μέσα και ότι απαιτεί προσπάθεια, και μάλιστα σε συλλογικό επίπεδο, απεγκλωβισμού από αυτά.
 

Στην πτωχευμένη Ελλάδα των μνημονίων η τηλεόραση είναι ο απόλυτος εκείνος παράγοντας που κρατά την κοινωνία σε καταστολή μέχρι την πλήρη εξαθλίωσή της.



Πηγή



ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Ο διαχειριστής του ιστολόγιου δεν ευθύνεται για τα σχόλια και τους δεσμούς που περιλαμβάνει. Τονίζουμε ότι υφίσταται μετριασμός των σχολίων και παρακαλούμε πριν δημοσιεύσετε το σχόλιό σας, έχετε υπόψιν σας τα ακόλουθα:
● Κάθε γνώμη είναι σεβαστή, αρκεί να αποφεύγονται ύβρεις, ειρωνείες, ασυνάρτητος λόγος και προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, πολύ περισσότερο σε προσωπικό επίπεδο, εναντίον των συνομιλητών ή και των συγγραφέων, με υποτιμητικές προσφωνήσεις, ύβρεις, υπονοούμενα, απειλές, ή χυδαιολογίες.
● Μην δημοσιεύετε άσχετα, με το θέμα, σχόλια.
● Ο κάθε σχολιαστής οφείλει να διατηρεί ένα μόνο όνομα ή ψευδώνυμο, το οποίο αποτελεί και την ταυτότητά του σε κάθε συζήτηση.
● Με βάση τα παραπάνω η διαχείριση διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης σχολίων χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση.
● Επιπλέον σας τονίζουμε ότι το ιστολόγιο λειτουργεί σε εθελοντική βάση και ως εκ τούτου τα σχόλια δημοσιεύονται το συντομότερο δυνατόν, μόλις αυτό καταστεί εφικτό.

5 σχόλια:

  1. ...πριν τρεις-τεσσερες-πεντε δεκαετιες οι περισσοτεροι ελληνες ζουσαν σε χωρια και ολοι την ημερα ειχαν τρομερες ασχολιες ζησης...σαυτην την κατασταση ακουγες καποιον ψιθυρο κουβεντας προς το τελος της ημερας απο καποιον μεγαλυτερο που μολις τελειωνε τις τελευταιες εργασιες , προς μικροτερο η''μικροτερη , '''αντε να μην εχεις την τυχη την δικια μας , να σπουδασεις να φυγεις απο εδω να πας σε καποια πολι να ζεις σαν ανθρωπος , οχι οπως εμεις...'' Τελικα μικροι μεγαλοι χωριατες , χωριατλαμαδες ,χωρικοι , αγροτες , βοσκοι , τσομπαναραιοι , σαρακατσανοι , βλαχοι , καραγκουνηδες , νησιωτες , δωδεκανησιοι , σκηνητες , γυφτοι , αθιγγανοι ,μανιατες , καλαματιανοι , πυργιωτες , ποιμενες των συνορων , ψαραδες των λιμνων και ποταμων ,επτανησιοι και αλλοι κατεληξαν σε μεγαλοπολεις και κτιζαν οικιματα παντος τυπου με αποτελεσμα ααρκετοι απο αυτους να ΒΟΛΕΥΤΟΥΝ σαν δ.υ. στο ι.κ.α , πικπα , τελωνεια , λιμανια , αεροδρομια , σαν ενστολοι παντος τυπου , σε δεκο , ταχυδρομεια , τραινα , κτευλ , στους δημους , νομαρχιες , καθηγητες [!] , Δασκαλοι , υδραυλικοι , ηλεκτρολογοι , και βαλε , ΑΛΛΑ αυτοι που σπουδασαν με κλεμενα χρηματα η'' με μαζεμενα χρηματα στο εξωτερικο οπως ''πολιτικες επιστημες'!!! ''η οικονομικα , η'' νομικα και αλλες επιστημες !!!!!! ΜΑΣ ΔΙΔΑΞΑΝ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΚΑΤΑΔΕΞΙΑ ΤΩΝ προς τους πρωην γετονους φιλους συχωριανους , κοσμοπολιτες πλεον οτι ΔΙΧΩΣ ΚΑΝΑΠΕΔΕΣ , ΤΡΑΠΑΖΑΡΙΕΣ, ΣΑΛΟΝΙΑ, ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ , ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΠΑΡΑ ΕΝΑ ΤΙΠΟΤΑ...Ο ΑΡΑΚΤΕΟΣ΅ ΣΕ ΓΡΑΦΕΙΑ ΠΟΛΙΤΕΛΕΙΑΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΣΑΛΟΝΙΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΧΕΙ ΤΡΟΜΕΡΑ ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΛΙΤΟΔΙΑΙΤΑ ΚΑΙ ΦΤΩΧΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ.....Τωρα αν βλεπουμε ηλιθιοτητες ασιατικου τυπου [στην περσεπολι την εποχη του ΜΕΓΙΣΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΕΠΑΙΖΑΝ τετοια..σουρβαιβορα] απο σιριαλ εως κουβεντες πολιτικων σε στυλ εποχης του 1600 μχ απο συχγρονους πασαδες και επιπλεον να μας ''σπρωχνουν''νοοτροπιες βολεμενων χωριατλαμαδων προς τον κοινωνικο μηδενισμο εμεις [πολλοι] δεν φταιμε ειδικα δε αν το συστημα το σαπιο μας ενεδρευει σαν ατοφιοι γενητσαροι [το τελευταιο ασχετο]. Ο δωδεκανησιος [κωος και ουχι κολομπαρας ]. Τελος αν δεν τα συμπικνωσα σωστα τουλαχιστον να μην διαβαστουν απο ''διαβασμενους''.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι εννοείς από διαβασμένους και κυρίως γιατί τα βάζεις με τους Δωδεκανήσιους; Οι παλαιο-ελλαδίτες που λέμε εμείς δεν βλέπουν τα βοθροκάναλα;

      Διαγραφή
  2. Να σας δω σε λίγο καιρό στο survivor των πόλεων, αντιμέτωπους με την πείνα και τους ισλαμοεισβολεις με τα καλασνικοφ και τις χατζαρες, αποβλακωμενοι τηλεραγιαδες μου, κοροϊδακια του αξελ μοσάντ τσιπρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Από τα πιό βαρετά, επαναλαμβανόμενα, κουραστικά και ψεύτικα reality shows των τελευταίων ετών. Μια απλή αναζήτηση στο google earth με τον όρο "survivor turkyie domenican republic" θα σας αποκαλύψει πόσο απομονωμένοι και πεινασμένοι είναι οι "ήρωες".Ποιά "νησιά" και σαχλαμάρες.Στην τουριστική χερσόνησο της Samana, σε δύο παραλιούλες που απέχουν 1000 μέτρα (το πολύ) από το δρόμο. Ηθελα να'ξερα, ούτε ένας από τους συμμετέχοντες δεν ντρέπεται να βγαίνει στις κάμερες και να πιπιλάει κάθε τόσο τα ίδια και τα ίδια περί πείνας και δυσκολιών. Και καλά κάνουν αυτοί....πληρώνονται και υποδύονται, όσοι όμως τους παρακολουθούν πώς ανέχονται τόση κοροιδία κατάμουτρα. Συμπέρασμα....ΛΑΟΣ ΗΛΙΘΙΩΝ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΞΙΖΟΥΝ ΤΟΣΟ ΤΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΟΣΟ ΚΑΙ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ ΤΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο ΝΕΟΕΛΛΗΝΑΣ ΔΗΛΑΔΉ. Ο ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟΣ Η Ο ΕΛΛΗΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ ΕΊΝΑΙ ΚΑΤΆ ΒΆΣΗ Ο ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΟ ΣΤΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΆΣ. ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΈΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΟΛΛΆ ΕΚΤΌΣ ΑΠΌ ΈΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΘΑΎΜΑ. ΠΕΡΑΣΤΙΚΆ ΜΆΣ ΠΟΥ ΑΓΚΑΛΙΆ ΣΉΜΕΡΑ ΤΑ ΦΊΔΙΑ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ. ΚΑΙ ΕΝΝΟΏ ΌΛΑ ΤΑ ΕΒΡΑΙΟΣΠΑΡΜΑΤΑ ΑΠΌ ΠΟΝΤΙΟΥΣ ΚΑΙ ΒΑΛΕ ΦΊΛΕ ΚΩΣΤΑ ΤΑΎΡΟΣ ΈΧΕΙΣ ΑΠΌΛΥΤΟ ΔΊΚΙΟ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟ ΑΓΝΟΕΊ. .ΚΥΡΊΑ ΣΟΥΦΛΗ ΣΟΥ ΕΎΧΟΜΑΙ ΟΛΌΨΥΧΑ ΔΎΝΑΜΗ. ΓΙΑΤΊ ΓΙΑ ΜΈΝΑ ΕΙΣΑΙ Η ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ Η ΣΎΓΧΡΟΝΗ. .ΜΑΖΊ ΣΟΥ ΚΑΙ ΚΟΥΡΆΓΙΟ. .ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΕΣΤΕ ΜΑΣ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΜΗΝ ΜΕΝΕΤΕ ΣΙΩΠΗΛΌΙ